به گزارش نقش فردا بیمه مرکزی آمار عملکرد شرکتهای بیمه در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۳ را منتشر کرده که نشان میدهد، بیمه کوثر هم در بخش حق بیمه تولیدی و هم رشد فروش عملکرد مثبتی را ثبت کرده است.
بر اساس آمار منتشر شده، بیمه کوثر با تولید حق بیمهای بیش از ۲۰۲ هزار میلیارد ریال، توانسته در چهاردهمین سال فعالیت خود، سهمی معادل ۷ درصد از بازار صنعت بیمه را به دست بیاورد که از این نظر از بسیاری شرکتهای باسابقهتر عملکرد بهتری داشته است.
نرخ رشد حق بیمه تولیدی بیمه کوثر در ۹ ماهه سال ۱۴۰۳ نیز بیش از ۱۰۱.۶۷ درصد بوده است.
دنبال کردن مسیر بیمه کوثر در سالهای گذشته و به ویژه در زمان مدیرعاملی آقادادی، به خوبی نمایانگر ثبات و رشد پایدار این مجموعه است.
نکته مهم در بررسی عملکرد بیمه کوثر در بازار صنعت بیمه در سال ۱۴۰۳، این است که این شرکت، نه تنها حق بیمهای بالاتر از متوسط صنعت بیمه را تولید کرده، بلکه رشد حق بیمه تولیدی این شرکت نسبت به رشد متوسط صنعت بیمه، بسیار بالاتر است. دو عاملی که باعث شده بیمه کوثر در مسیر افزایش سهم از بازار قرار گیرد و با وجود شرکتهای پرسابقه و رقبای قدرتمند، سهم از بازار خود در سال جاری نیز افزایش دهد و در میان برترینهای صنعت بیمه قرار گیرد.
شرکت بیمه کوثر در این حوزه، عملکردی تحسینبرانگیز داشته و با اتخاذ استراتژیهای درست برای جذب پرتفوی، مسیر رشد خود را هموار کرده است.
باید به این نکته نیز توجه داشت که این شرکت با وجود رشد بیش از ۱۰۰ درصدی حق بیمه تولیدی، در جذب پرتفوهای جدید مدیریت مناسبی داشته و با مدیریت ریسک، توانسته نسبت خسارت خود را در مقایسه با سال گذشته ۹.۱ واحد کاهش داده و به ۴۳.۱۱ درصد برساند.
این موارد نشان میدهد بیمه کوثر در بازار رقابتی صنعت بیمه کشور، تنها به دنبال افزایش پرتفوی نبوده و برای جذب پرتفوهای جدید به دقت عمل کرده است.
نگاهی به روند رشد بیمه کوثر در سالهای اخیر نشان میدهد این شرکت با وجود گذشت ۱۴ سال از فعالیت خود، در بسیاری از شاخصها در جمع بزرگان و برترینهای صنعت بیمه حضور دارد که میتواند هم برای مشتریان و بیمهگذاران و هم برای سهامدران آن خبر خوبی باشد.