یکشنبه 18 شهریور 1403

اخبار برگزیده

اخبار مهم

یادداشت

​​​پاس گل زاکانی به پزشکیان

علیرضا زاکانی در سه مناظره گذشته، با کنایه‌های خود نقش منتقد جدی مسعود پزشکیان را بازی کرده اما بنظر می‌رسد نقدهای او، به سود نامزد اصلاح‌طلب تمام شده است.

به گزارش نقش فردا براساس نظرسنجی‌ها، نه تنها حملات زاکانی از محبوبیت پزشکیان نکاسته، بلکه حالا او شانه به شانه قالیباف در صدر فهرست نامزدهای محبوب قرار گرفته و اگر ائتلافی میان اصولگرایان شکل نگیرد، پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، محتمل بنظر می‌رسد.

 

IMG_20240622_134626_281

 

“نامزد مظلوم”، همیشه برای رای دهندگان ایرانی محبوبیت بالایی داشته است. در سال ۷۶ این نقش را به لطف حملات رادیکال های راست، سیدمحمد خاتمی ایفا کرد و در سال ۸۴ به دلیل حضور مرحوم‌هاشمی رفسنجانی، محمود احمدی نژاد در این جایگاه قرار گرفت.

در سال ۹۶ سید ابراهیم رئیسی مظلوم شد اما مزد این مظلومیت را چهار سال بعد در انتخابات ۱۴۰۰ دریافت کرد.

به لطف تخریب‌ها و درشت گویی ها که با “دیوانه” خواندن پزشکیان از سوی منصور ارضی مداح محبوب تندروهای اصولگرا آغاز شد، نامزد اصلاح طلب کم کم در میان طیف خاکستری محبوب‌تر شده و مدال مظلومیت بر گردن او، حتی ممکن است وی را در مرحله اول انتخابات پیروز میدان کند

حالا به لطف حملات بی امان زاکانی، قاضی زاده هاشمی و ستادهای جلیلی و قالیباف، مسعود پزشکیان در جایگاه مظلومیت نشسته است. میکروفون مشاور فرهنگی او در تلویزیون قطع می‌شود، زاکانی در مناظره‌ها مدام نام او را می‌برد و رباتهای مجازی پی در پی علیه او نظرسنجی‌های تلگرامی را بهم می‌ریزند.

زاکانی به جز تقدیم هدیه بزرگ “مظلومیت” به پزشکیان، یک پاس گل دیگر هم در مناظره سوم به او داد، آنجا که با تاکید بر ماندن در میدان تا روز انتخابات، عملا بازی وحدت اصولگرایان را بهم زد و کمپین قالیباف و جلیلی را دچار آشفتگی کرد.

حالا به لطف این تخریب‌ها و درشت گویی ها که با “دیوانه” خواندن پزشکیان از سوی منصور ارضی مداح محبوب تندروهای اصولگرا آغاز شد، نامزد اصلاح طلب کم کم در میان طیف خاکستری محبوب‌تر شده و مدال مظلومیت بر گردن او، حتی ممکن است وی را در مرحله اول انتخابات پیروز میدان کند.

اگر زاکانی و قاضی زاده هاشمی در میدان بمانند و نخواهند نقش پوششی بازی کنند، دست‌کم ۲ میلیون رای از سبد قالیباف و جلیلی خارج خواهد شد و این، شرایط این دو را برای پیروزی بر تنها رقیب اصلاح‌طلب، بسیار سخت خواهد کرد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

کپی‌رایت ۲۰۲3, تمامی حقوق متعلق است به نقش فردا است @ طراحی شده در آتلیه نقش فردا