یکشنبه 18 شهریور 1403

اخبار برگزیده

اخبار مهم

یادداشت

اولین خودروی برقی پریمیوم جیلی در راه کره جنوبی

شرکت خودروسازی جیلی قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۲۶ برند خودرو الکتریکی زیکر را در کره جنوبی ارائه کند.

به گزارش نقش فردا به نقل از «عصر خودرو» شرکت خودرو جیلی قصد دارد اولین خودروی برقی پریمیوم خود  را در اوایل سال 2026 به کره جنوبی ارائه کند و به موجی از خودروسازان چینی بپیوندد که امیدوارند به بازاری نفوذ کنند که هنوز در اختیار شرکت های هیوندای موتور و شرکت کیاست.

جیلی اعلام کرده که فناوری هوشمند زیکر با نام تجاری خودروی الکتریکی جیلی که در ماه مه در ایالات‌متحده عمومی شد، نمایشگاه‌هایی را در سئول و گیونگ‌گی، تا پایان سال آینده افتتاح خواهد کرد و تحویل را در سه ماهه اول سال 2026 آغاز خواهد کرد.

اولین مدلی که در کره جنوبی عرضه می‌شود ممکن است زیکر 001 باشد، یک خودروی الکتریکی که می‌تواند تا 620 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند، اگرچه این برنامه‌ها نهایی نیستند.

طبق گزارش رویترز خودروسازان چینی در مواجهه با تعرفه‌های موقتی که اروپا بر خودروهای برقی وارداتی از چین وضع می‌کند و تعرفه‌های 100 درصدی از ایالات‌متحده، به دنبال بازارهای دیگر برای رشد هستند. به عنوان مثال، بی‌وای‌دی در حال آماده شدن برای عرضه خودروهای سواری خود در کره جنوبی است و طبق داده‌ها، اتوبوس‌های برقی از چین در حال حاضر حدود 40 درصد از کل اتوبوس‌های الکترونیکی در جاده‌های این کشور را تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

کپی‌رایت ۲۰۲3, تمامی حقوق متعلق است به نقش فردا است @ طراحی شده در آتلیه نقش فردا