دوشنبه 26 شهریور 1403

اخبار برگزیده

اخبار مهم

یادداشت

تمرین برای کار گروهی موکب داری و پذیرایی از حاضران در مراسم جاماندگان اربعین

رویداد مهارتی- رقابتی «رسم خادمی» با هدف موکب‌داری در مراسم جاماندگان اربعینی برگزار شد و هر یک از نوجوانـان فرهنگسرای گلستان براسـاس توانایی‌های خـود یکـی از مسـئولیت‌هـای تعریـف شـده در شـورای موکـب را برعهـده گرفتند.

به گزارش نقش فردا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای گلستان، رویداد مهارتی- رقابتی «رسم خادمی»، یک مانور اردویی ویژه نوجوانان است که با هدف نقش‌آفرینی در مراسم جاماندگان اربعین تهران، با حضور نوجوانان دختر و پسر در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران برگزار شد. پردیس تئاتر تهران میزبان این رویداد مهارتی رقابتی بود و جمعی از نوجوانـان دختـر و پسـر فعـال در حلقه‌های هویتی شکل گرفته در فرهنگسراها در قالب بچـه هـای فرهنگسـرا کـه وظیفـه موکـب داری در مراسـم جامانـدگان اربعیـن حســینی تهــران را بــر عهــده دارند، گردهم جمع شدند.

در ایـن مانـور، هـر یـک از نوجوانـان معرفـی شـده توسـط فرهنگسـرا براسـاس توانایی‌های خـود یکـی از مسـئولیت‌هـای تعریـف شـده در شـورای موکـب را برعهـده گرفتـه و بـا همـکاری ســایر اعضــا، صفــر تــا صــد کار برپایــی و پذیرایــی یــک موکــب را انجـام دادند. فرهنگسرای گلستان با حضور دو کانون دختران و پسران خود در این اردو یکی از مراکز فعال در این اردو بود که برنامه‌های متنوع فرهنگی خود را با هدف توانمندسازی مهارتی و مدیریتی نوجوانان، گسترش و تعمیق شناخت نوجوانان از آیین های مذهبی و استقلال نوجوانان در اجرای مانور برپایی مواکب اربعین حسینی اجرا کرد.

ایجاد آمادگـی عملیاتـی موکـب‌داران نوجـوان جهـت حضـور در مراسـم جامانـدگان اربعیـن حسـینی تهران اصلی‌ترین برنامه این رویداد بود. براین اساس، آماده‌سازی موکب‌ها توسط خود نوجوانان انجام شد و آنان به تهیه گزارش تصویری و ویدیویی از فعالیت‌های انجام شده پرداختند. علاوه براین، کارگاه‌های رسانه، کوچینگ (مربیگری)، نور و صدا، پشتیبانی و … برای نوجوانان برگزار شد و آنها با بخش مهمی از وظایف خود در این مراسم جاماندگان اربعین حسینی آشنا شدند.

برگزاری جلسات هماهنگی جهت تعیین شورای موکب، تقســیم کار و معرفــی وظایــف اعضاء، تمرین دمام‌زنی و خرید اقلام و ملزومات موکب توسط اعضای کانون پسران نوجوان «رضوان» و کانون دختران نوجوان «هیوا» از دیگر بخش‌های این رویداد بود. همچنین ایستگاه نقاشی کودک همراه با اهدای هدیه و تنقلات به کودکان برپا شد و تابلوهایی از تصاویر کودکان از هر قومیت و ملیت با شعار «حسین(ع) از هر قبیله عاشق دارد» نصب شد.

علاوه براین، نذری شامل غذا، کیک، شربت و چای توسط خود نوجوانان توزیع شد. در پایان این رویداد، جمعی از داوران میدانی همزمــان بــا فعالیــت مواکــب، نوجوانــان را براســاس شــاخص‌هــای تعییـن شـده مـورد ارزیابـی قـرار دادند و برگزیـدگان هـر بخـش معرفی شدند. شاخص‌های ارزیابی داوران موضوعاتی نظیر خالقیت در فضاسازی، پذیرایی و خدمت‌رسانی، نحوه پذیرایی و برخورد خالصانه، انسجام تیم، هماهنگی بین تیمی، فهم کار جمعی و تشکیلاتی، انجام دادن صحیح وظایف محوله توسط افراد، سرعت عمل، پخت صحیح غذا از لحاظ طعم و مزه و آمادگی، نظافت و تمیزی محیط و … بود.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

کپی‌رایت ۲۰۲3, تمامی حقوق متعلق است به نقش فردا است @ طراحی شده در آتلیه نقش فردا