جمعه 27 مهر 1403

اخبار برگزیده

اخبار مهم

یادداشت

بدنه اصلاح‌طلبان سوخته است

 همانطور که سال ۸۴ آیت الله هاشمی رفسنجانی حتی با توجه به سابقه طولانی و برسرکار بودن دولت اصلاحات نتوانست در دور دوم احمدی‌نژاد را شکست دهد به نظر می‌رسد این بار نیز اصلاح طلبان نتوانند جلیلی را شکست دهند.

به گزارش نقش فردا– مرصاد آقابابارنگرز: همانطور که سال ۸۴ آیت الله هاشمی رفسنجانی حتی با توجه به سابقه طولانی و برسرکار بودن دولت اصلاحات نتوانست در دور دوم احمدی‌نژاد را شکست دهد به نظر می‌رسد این بار نیز اصلاح طلبان نتوانند جلیلی را شکست دهند.

دلیل آن کاملا واضح است، اصلاح طلبان به نوعی طبقه متوسط جامعه را نمایندگی می‌کردند که به دنبال آزادی‌های مدنی و سیاست‌های درهای باز را پیگیری می‌کردند و اصلاح طلبان عموما از میان جامعه روستایی و بعضاً فرودست جامعه آرایی نداشتند و بنابراین با کوچک شدن بدنه متوسط و همچنین کشته شدن امید برای تغییر در آزادی فردی و اجتماعی در سال‌های اخیر بزرگترین ریزش از بدنه اصلاح طلبان بوده است.

اما دوره چهاردهم ریاست جمهوری تا این لحظه طبق آمار در دور اول نشان می‌دهد همچنان بدنه اصلی جامعه با انتخابات قهر کرده و حتی با حضور اصلاح‌طلبان به طور رسمی باز هم نتوانست اعتماد عمومی به انتخابات را بالا ببرد.

این بدنه سنتی اصلاح‌طلبان بود که امروز توانسته به دور دوم راه یابد و بعید است با این حجم از مشارکت بتواند پیروز شود  امروز بیش از هر چیزی سطح اعتماد عمومی به جمهوری اسلامی مطرح است که به نظر می‌رسد چندان هم موفق نشده است و امروز می‌توان فهمید حتی با حضور اصلاح طلبان مردم از این دو جریان عبور کرده‌اند و به دنبال تغییر جدی هستند و حاکمیت خیلی زود به این خواسته عمومی پاسخ روشن دهد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

کپی‌رایت ۲۰۲3, تمامی حقوق متعلق است به نقش فردا است @ طراحی شده در آتلیه نقش فردا