ایران خودروییها نیز در مورد خانواده هایما به طور مشخص اعلام نکردند که آیا تمام محصولات هایما در این دور از فروش پشت ویترین قرار میگیرند یا اینکه مدیران این خودروساز به صورت گزینشی قصد دارد اعضای خانواده هایما را عرضه کنند. با این حال با فرض عرضه تمام مدلهای هایما S ۷ در جایگاه سوم قرار میگیرد.
ایران خودروییها این محصول خود را با قیمتی حدود یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون برای مشتریان فاکتور میکنند. اما این خودروی مونتاژی در بازار حول و حوش یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان داد و ستد میشود؛ بنابراین شاهد هستیم قیمت هایما S ۷ در کارخانه با بازار، فاصلهای حدود ۳۶ درصدی دارد.
دیگر عضو خانواده هایما یعنی هایما S ۸ نیز میان قیمت کارخانهای و بازاری خود حدود ۳۵ درصد فاصله را ثبت کرده است. این فاصله قیمتی حدود ۴۳۰ میلیون تومان است. این محصول مونتاژی از سوی ایران خودروییها نزدیک به یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان فاکتور میشود. اما در بازار حول و حوش یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان داد و ستد میشود؛ بنابراین فاصله نزدیک به ۴۸۰ میلیدن تومان را میان قیمت کارخانه و بازار تجربه میکند.
تارا با گیربکس دستی ۶ سرعته رتبه ۶ جدول فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار را به خود اختصاص داده است. این محصول ایران خودرو فاصله قیمتی حدود ۳۰ درصدی را میان قیمت کارخانه و بازار تجربه کرده است. خریداران تارا با گیربکس دستی ۶ سرعته باید حدود ۵۹۰ میلیون تومان برای در اختیار گرفتن این خودرو از کارخانه هزینه کنند. اما فروشندگان این عضو خانواه تارا در بازار تنها زمانی حاضر هستند که خودروی خود را واگذار کنند که حول و حوش ۷۷۵ میلیون تومان از سوی متقاضیان به حسابشان واریز شود؛ بنابراین فاصله قیمت کارخانه و بازار این خودرو نزدیک به ۱۸۵ میلیون تومان است.
سورن پلاس بنزینی با موتور XU ۷ P که به نوعی از آن به عنوان جانشین پژو پارس یاد میشود در جدول یاد شده رتبه هفتم را در اختیار دارد. این محصول خانواده سورن با قیمتی نزدیک به ۴۷۰ میلیون تومان از سوی ایران خودروییها فاکتور میشود. اما در بازار با قیمت حدود ۶۱۰ میلیون تومان حضور دارد. این فاصله حول و حوش ۱۴۰ میلیون تومانی میان قیمت کارخانه و بازار سورن پلاس بنزینی با موتور XU ۷ P فاصلهای حدود ۳۰ درصدی میان قیمت کارخانه و بازار را نشان میدهد.
هایما S ۵ با فاصله قیمتی نزدیک به ۲۸ درصدی و هایما X ۷ با فاصله قیمتی حول و حوش ۱۵ درصدی میان کارخانه و بازار در ردههای بعدی قرار دارند. “ری را” محصول جدید ایران خودرو نیز به طور دقیق قیمت کارخانهای و بازاری اش مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید مشتریان به چه نحوی از این فروش استقبال میکنند.