نمودار برترین برندهای لوکس به همراه ارزش برند
و اما برترین برندهای لوکس جهان در سال 2024:
-
لوئی ویتون
ارزش برند: ۱۲۹.۹ میلیارد دلار
مقر اصلی: فرانسه
وقتی صحبت از گران ترین برند لوکس میشود، لوئی ویتون تاج گذاری میکند. این برند فرانسوی که نماد سبک بی زمان و مهارتهای برجسته است، بازار جهانی را تسخیر کرده است. از کیفهای مونوگرام معروف تا برگزاری هفته های مد، لوئیس ویتون نه تنها یک برند بلکه یک پدیده فرهنگی است.
لویی ویتون (به فرانسوی: Louis Vuitton) که به اختصار ال وی نیز خوانده میشود، شرکت کالای لوکس و خانه مد فرانسوی است، که در سال ۱۸۵۴ توسط طراح فرانسوی لویی ویتون تأسیس شد. این شرکت طیف وسیعی از کالاهای لوکس را تولید و ارائه مینماید، این محصولات شامل: کالاهای چرمی، لباسهای آماده، کفش، ساعت، طلا و جواهر، لوازم جانبی، عینک آفتابی، انواع کیف و چمدان، نوشتافزار و کتاب هستند.
-
ارمِس
ارزش برند: ۹۳.۷ میلیارد دلار
مقر اصلی: فرانسه
ارمِس که به خاطر کیفهای بی ریکین و شالهای ابریشمی معروف است، اغلب در بحثهای مربوط به گران ترین برندها مطرح میشود. تعهد آن به تولید هنری و کیفیت دقیق باعث شده که این برند در میان برندهای لوکس برتر جهان متمایز باشد.
اِرمِس (به فرانسوی: Hermès) شرکت فرانسوی تولیدکننده کالاهای لوکس است، که در سال ۱۸۳۷ تأسیس شد. این شرکت متخصص در طراحی و ساخت لوازم چرم، لوازم جانبی، لباسهای آماده، عطر و کالاهای با کیفیت میباشد.
-
شنل
ارزش برند: ۶۰.۲ میلیارد دلار
مقر اصلی: فرانسه
میراث شنل از پیچیدگی و نوآوری همچنان الهام بخش است. به عنوان یکی از ۱۰ برند طراح برتر، این برند به خاطر کت و شلوارهای کلاسیک، عطر شماره ۵ و طراحیهای مدرن که تعادل بین سنت و پیشرفت ایجاد میکند، شناخته میشود.
شَنِل، شرکت سهامی خاص کالای لوکس و خانه مد فرانسوی است که دو دفتر مرکزی آن یکی در نوی-سور-سن، فرانسه و دیگری در لندن، انگلستان واقع است. این شرکت که در سال ۱۹۰۹ (میلادی) توسط دوزندهای به نام کوکو شانل تأسیس شد. این شرکت امروزه بهعنوان یکی از مهمترین موسسههای طراحی مد و پوشاک زنانه شناخته میشود.
-
گوچی
ارزش برند: ۲۳.۸ میلیارد دلار
مقر اصلی: ایتالیا
طراحیهای جسورانه و اکلکتیک گوچی جایگاه این برند را در میان ۱۰ برند لوکس برتر تثبیت کرده است. این برند برای علاقهمندان به مد که میخواهند بیانیهای برجسته بدهند، انتخابی عالی است. وقتی صحبت از گرانترین برندها به میان میآید، طراحیهای لوکس گوچی به ذهن میآید.
گوچی نشان بازرگانی ایتالیایی در صنعت مد و کالاهای چرمی است، شرکت گوچی در سال ۱۹۲۱ توسط گوچیو گوچی، تأسیس شد. امروزه دفتر مرکزی این شرکت، در شهر فلورانس، ایتالیا قرار دارد.
-
دیور
ارزش برند: ۱۲.۰ میلیارد دلار
مقر اصلی: فرانسه
دیور ترکیبی از خلاقیت و نوآوری به قدمت تاریخ صنعت مد است. به عنوان یک برند اصلی در میان ۱۰ برند طراح برتر، تعهد آن به ظرافت و شیک بودن، تأثیر مداوم آن را در دنیای مد تضمین میکند.
کریستین دیور اس.آ. یا دیور تاسیس شده در سال 1946، شرکت فرانسوی تولیدکننده کالا های لوکس است، که توسط تاجر فرانسوی، برنار آرنو مدیریت و رهبری میشود.
-
کارتیه
ارزش برند: ۱۰.۵ میلیارد دلار
مقر اصلی: فرانسه
کارتیه که به خاطر ساعتهای الماسنشانی و دستبندهای نمادین Love معروف است، همچنان در صنعت جواهرات پیشرو است. جایگاه این برند در میان برندهای لوکس برتر به دلیل مهارت برجسته آن کاملاً شایسته است.
شرکت کارتیه در سال ۱۸۴۷ توسط لویی کارتیه تأسیس شد. این شرکت تا سال ۱۹۶۴ تحت کنترل خانواده کارتیه باقی ماند. تا اینکه توسط شرکت سوئیسی ریشمون خریداری گردید. کارتیه اکنون یک شرکت تابعه متعلق به شرکت ریشمون است.
-
رولکس
ارزش برند: ۹.۱ میلیارد دلار
مقر اصلی: سوئیس
رولکس نماد دقت و اعتبار در صنعت ساعتسازی است. این برند اغلب به عنوان یکی از گرانترین برندهای لوکس شناخته میشود و طراحیهای کلاسیک و کیفیت استثنایی آن، آن را به برندی محبوب در سطح جهانی تبدیل کرده است.
این برند لاکچری در سال 1905 تاسیس شد و همواره در رقابت با برند لوکس سوییسی دیگر امگا است که این دو برند جزو شناخته شده ترین برند های لوکس ساعت در جهان به شمار میروند.
-
ایو سن لورن (YSL)
ارزش برند: ۶.۵ میلیارد دلار
مقر اصلی: فرانسه
سن لورن طراحیهای جسورانه را با شیک بودن پاریسی ترکیب میکند. به عنوان یکی از ۱۰ برند طراح برتر، این برند برای مخاطبان متنوع جذاب است در حالی که به ریشههای جسورانه خود وفادار باقی میماند.
این برند که در سال ۱۹۶۱ تأسیس شدهاست یکی از برجستهترین و مهمترین مزونهای مد دنیا محسوب میشود و با پوشاک مدرن و متفاوتی مانند کتهای تاکسیدو برای زنان معروف شده است. امروزه برند سن لورن پاریس تولیدات فراوانی از جمله پوشاک آماده برای زنان و مردان، محصولات چرم، کفش و جواهرات تهیه میکند.
-
تیفانی اند کو
ارزش برند: ۶.۲ میلیارد دلار
مقر اصلی: ایالات متحده
تیفانی و شرکت، با جعبههای آبی معروف و جواهرات شگفتانگیزش، همچنان به عنوان یکی از برندهای لوکس برتر درخشیده است. شهرت آن به خاطر کیفیت و رمانتیسیسم باعث میشود که این برند در صنعت جواهرات برجسته باقی بماند.
شرکت تیفانی در سال ۱۸۳۷ توسط چارلز لوئیس تیفانی، بهعنوان مرکز فروش محصولات فانتزی و لوازم التحریر تأسیس شد. امروزه این شرکت فروشنده طیف وسیعی از کالاها، لوازم و وسایل لوکس مانند: طلا و جواهر، نقره استرلینگ، چینی آلات، کریستال، نوشت افزار، عطر، ساعت، لوازم جانبی و نیز برخی از کالاهای چرمی است.
-
پرادا
ارزش برند: ۵.۱ میلیارد دلار
مقر اصلی: ایتالیا
رویکرد مینیمالیستی اما نوآورانه پرادا آن را به یکی از ۱۰ برند لوکس برتر تبدیل کرده است. این برند به خاطر زیباییشناسی منحصر به فرد خود شناخته شده و به تأثیرگذاری بر روندهای جهانی مد ادامه میدهد.
پرادا (به ایتالیایی: Prada) برند تخصصی مُد ایتالیایی برای کالاهای لوکس مردانه و زنانه است. پرادا تولیدکننده عینک، چرم، کفش، چمدان و کیف دستی است که به وسیله ماریو پرادا و برادرش در سال ۱۹۱۳ میلادی تأسیس شدهاست. دفتر مرکزی پرادا در میلان ایتالیا قرار دارد.
دفتر مرکزی پرادا هماکنون در یکی از پایتختهای مد جهان، شهر میلان قرار دارد. این برند بیش از ۲۵۰ فروشگاه در سرتاسر جهان دارد.
درباره رده بندی برندهای لوکس در سال ۲۰۲۴
– حضور برتر فرانسوی ها: شش تا از ده برند لوکس برتر از فرانسه هستند که اعتبار این کشور را به عنوان پایتخت لوکس جهان تثبیت میکنند.
– متنوع: از مد و جواهرات گرفته تا ساعتها، ده برند برتر طراح تنوعهای مختلفی از تجربه زندگی لوکس را نشان میدهند.
– میراث و نوآوری: برندهای لوکس به شدت تاریخ خود را ارزشمند می دانند و به آن افتخار می کنند اما در عین حال برای برآورده کردن سلیقه های مصرفکنندگان مدرن به روز میشوند.