به گزارش نقش فردا– الهام جوادی؛ سباستین بریدی، سخنگوی پاگانی، در مصاحبهای با CarBuzz از برنامههای این برند برای تولید یک خودروی کاملاً برقی با عملکرد بالا خبر داد. با این حال، وقتی این شرکت این ایده را به مشتریان ارائه داد، تقاضا عملاً صفر بود.
«وقتی هشت سال پیش شروع به توسعه اتوپیا کردیم، یک تیم اضافی تشکیل دادیم که روی یک نسخه برقی کار میکرد. برنامه این بود که یک اتوپیای برقی و یک نسخه احتراقی را با هم عرضه کنیم. ما یک مدل هیبریدی را در نظر نگرفتیم زیرا متقاعد شده بودیم که بسیار پیچیده خواهد بود. در آن زمان، فناوری هنوز به اوج خود نرسیده بود.»
با وجود سرمایهگذاری قابل توجه در توسعه اتوپیای برقی، پاگانی در نهایت مجبور شد آن را از خط تولید آینده خود خارج کند زیرا مردم آن را نمیخواستند.
“ما این ایده را به نمایندگیها و مشتریان خود ارائه دادیم، اما هیچ کس علاقهای نشان نداد. این شرمآور است، زیرا ما سرمایهگذاری زیادی در تحقیق و توسعه انجام دادیم. ما قبلاً با تأمینکنندگان مرسدس-AMG قراردادهایی امضا کرده بودیم. آنها در لبه فناوری بودند. ما مجبور شدیم آن را لغو کنیم. ما باید یک شرکت پایدار باشیم و نمیتوانیم علیه منافع اقتصادی خود عمل کنیم.”
پاگانی در حال حاضر هیچ برنامهای برای کنار گذاشتن موتور V12، حداقل در آینده نزدیک، ندارد.
“AMG این موتور را تا سال 2030 در اروپا و 2032 در کالیفرنیا همولوگ کرده است و ما مطمئن هستیم که همولوگ تمدید خواهد شد. این بسیار گیجکننده است زیرا قوانین به طور مکرر تغییر میکنند. اما ما سخت تلاش میکنیم تا موتور V12 را به همراه گیربکس دستی زنده نگه داریم.”