به گزارش نقش فردا به نقل از فرارو؛ تیگو هفت پرو مکس دو دیفرانسیل به پیشرانه توربوشارژ ۱.۶ لیتری مجهز شده است. با اینکه اطلاعات زیادی از مشخصات فنی در دسترس نیست، خود مدیرانخودرو روی امکانات رفاهی مانور میدهد و بابت سیستم خودران سطح دو پلاس تاکید ویژهای دارد. قیمت تیگو ۷ پرو مکس دو دیفرانسیل حدود ۲۱۸ میلیون بالاتر از تیپ تک دیفرانسیل تعیین شده تا از این حیث رقیبی برای سایر محصولات مونتاژی از جمله آریزو ۸ اکسلنت باشد.
تیگو ۷ پرو مکس؛ دو میلیارد و ۲۲۴ میلیون
تیگو ۷ پرو مکس دو دیفراسیل تقریبا ۲۱۸ میلیون تومان بیشتر از تیپ تک دیفرانسیل فروخته میشود. مدیرانخودرو که اخیرا اولین سری از تیگو ۷ پرو مکس تک دیفرانسیل را با قیمت دو میلیارد و شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به خریداران تحویل داد، قیمت تیگو ۷ پرو مکس دو دیفرانسیل را دو میلیارد و ۲۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین کرد.
تیگو ۷ پرو مکس دو دیفرانسیل با این اوصاف بعد تیگو ۸ پرو مکس تیپ IE بهگرانترین محصول مونتاژی مدیرانخودرو تبدیل میشود. همین حالا تیگو ۸ پرو مکس IE در نمایندگی مدیرانخودرو با قیمت دو میلیارد و ۸۰۹ میلیون تومان برای فروش گذاشته میشود و میتوانیم تیگو ۸ پرو مکس دو دیفرانسیل را حداقل از حیث اقتصادی رقیبی برای آریزو ۸ اکسلنت بدانیم.
قیمت تیگو ۷ پرو مکس دو دیفرانسیل در بازار آزاد با این حال هنوز مشخص نیست، اما با بررسی اختلاف قیمت تیگو ۸ پرو مکس کارخانه و بازار میتوانیم پیشبینی از قیمت تقریبی تیگو ۷ پرو مکس دو دیفرانسیل در بازار آزاد داشته باشیم.
قیمت تیگو ۸ پرو مکس IE در بازار آزاد حدود ۱۰ درصد از نرخ نمایندگی بیشتر است. اگر همین تفاوت برای تیگو ۷ پرو مکس تکرار شود، میتوانیم انتظار رقمی نزدیک دو میلیارد و ۴۴۵ میلیون را برای قیمت تیگو ۷ پرو مکس دو دیفرانسیل در بازار آزاد داشته باشیم.
تیگو ۷ پرو مکس با موتور ۱.۶ لیتر
تیگو ۷ پرو مکس در بخش فنی با مدلهایی مثل تیگو ۸ پرو، فونیکس FX و آریزو ۶ جی تی شباهت دارد. تیگو ۷ پرو مکس دو دیفرانسیل به پیشرانه توربوشارژ ۱.۶ لیتری مجهز شده است.
موتور تیگو ۷ پرو مکس دو دیفرانسیل میتواند ۱۹۷ اسببخار قدرت و ۲۹۰ نیوتنمتر گشتاور خروجی به چرخها منتقل کند. عدد و رقمها برای شاسیبلندی با وزن هزار و ۵۵۰ کیلو خیلی کم نیست و این میزان نیرو به کمک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه از موتور به چرخها هدایت خواهد شد. مشخصات فنی تیگو ۷ پرو مکس دو دیفرانسیل در ایران در حد همین چند جمله رسانهای شده و هنوز کسی از پارامترهای دیگری مثل شتاب و حداکثر سرعت و این چیزها خبر ندارد.
تیگو ۷ پرو مکس با رخ تیگو ۷ پرو و اتاق تیگو ۸ پرو
تیگو ۷ پرو مکس انصافا بیشباهت به تیگو ۷ پرو نیست. با این حال مهمترین تغییر تیگو ۷ پرو مکس نسبت به تیگو ۷ را از حیث ظاهری در تغییر سر و شکل جلوپنجره، طراحی جدید چراغهای مهشکن جلو و حتی چراغهای عقب بدانیم.
تیگو ۷ پرو مکس در بخش اتاق هم انگار از کابین تیگو ۸ پرو الهام گرفته است. خیلیها تیگو ۷ پرو مکس را در بخش سیستم صوتی یک سر و گردن بالاتر از تیگو ۷ پرو میدانند. مانیتور یکپارچه و بزرگ تیگو ۷ پرو مکس هم احتمالا اولین بخش قابل توجه در کابین این خودرو است.
تیگو ۷ پرو مکس با سیستم خودران سطح دو پلاس
تیگو ۷ پرو مکس با آپشنهای مختلفی پا به بازار میگذارد، اما خود مدیرانخودرو تاکید ویژهای روی سیستم خودران سطح دو پلاس دارد. کروز کنترل تطبیقی، رادار حرکت بین خطوط و سیستم ترمز خودکار اضطراری، رادار نقطه کور و رادار تابلوخوان بخشی از آیتمهای مربوط به سیستم خودران سطح دو پلاس است که تیگو ۷ پرو مکس به آن مجهز است.
تیگو هفت پرو مکس علاوهبر اینها با دوربین ۳۶۰، سقف پانوراما، صندلیهای برقی جلو، گرمکن صندلیهای جلو، تنظیم گودی کمر صندلی راننده، کولباکس، نورپردازی داخلی به جمع محصولات مدیرانخودرو اضافه شده است.