به گزارش نقش فردا به نقل از تجارتنیوز، به نقل از clairefreshney، تعداد زیاد ناکامیها در ادامه پیدا کردن یک کسبوکار ممکن است به دلیل بودجهبندی نامناسب، به دست آوردن پول کافی یا دریافت نکردن بودجه مورد نیاز آنها رخ دهد. همچنین ممکن است یک استارتآپ به خاطر سرمایهگذاری زمان، پول و منابع بر امری اشتباه شکست بخورد. پس پول لزوماً مساوی با موفقیت نیست.
داشتن یک نقشه راه و استراتژی واضح میتواند به کاهش ریسک کمک کند و در عین حال به کارآفرین اطمینان دهد که بخش درست بازار را هدف قرار داده است.
یکی از توصیههایی که به کارآفرینان میشود این است که اقیانوس «آبی» خود را خلق کنند. استراتژی اقیانوس آبی به دنبال باز کردن فضای بازار جدید با تمایز و هزینه کم و ایجاد تقاضای جدید است؛ به بیانی دیگر، رفتن به دنبال فضاهایی برای درآمد که افراد زیادی در آن فعالیت نمیکنند یا تبحر ندارند و اشباع نشده است. برای مثال شرکتی که با اینکه بسیار شبیه سایر رقباست، در حال تولید یک محصول شگفتانگیز و جدید است.
پاسخ دادن به این سوالات به شما کمک میکند: چگونه متمایز میشوید؟ چرا یک سرمایهگذار باید به شما مراجعه کند؟ چه کار متفاوتی انجام میدهید؟ پاسخ اغلب در یک امر مهم نهفته است: بازارتان را از طریق نیازهای کاربر و نه ویژگیهای خود تعریف کنید. هیچکس واقعاً هوش مصنوعی، میزهای فانتزی یا چتباتها را نمیخواهد؛ افراد نتیجهای بیاشکال میخواهند که بعضاً این موارد، آن را به دست میدهند.