هرچند همان موقع نیز ثبتنامکنندگان این خودرو در مرحله دوم سامانه یکپارچه، اعتراضات بسیاری در بحث قیمتگذاری این خودرو داشتند؛ اما روز گذشته شرکت سایپا قیمت نهایی اطلس G، فیسلیفت خودروی کوییک را 406 میلیون و 615 هزار تومان اعلام کرد. بر این اساس، اختلاف قیمت این خودرو با انواع کوییک به شرح زیر است.
قیمت نهایی خودرو | اختلاف قیمت حدودی با اطلس (میلیون تومان) | |
کوییک S تیپ DA | 281 میلیون و 592 هزار تومان | 125 |
کوییک پلاس اتوماتیک | 336 میلیون و 817 هزار تومان | 70 |
کوییک S با استاندارد 85 گانه | 287 میلیون و 966 هزار تومان | 118 |
بنابراین ارزانترین نسخه از کوییک (S تیپ DA) حدود 125 میلیون و گرانترین نسخه (کوییک پلاس اتوماتیک) حدود 70 پایینتر از اطلس سایپا قابل خریداری است.
نسخه دندهاتومات کوییک، ارزانتر از اطلس دندهای!
اختلاف 70 میلیون تومانی قیمت اطلس و کوییک G تا زمانی قابل درک و معقول است که هر دو خودرو، دنده دستی یا اتومات باشند؛ اما باید توجه کرد که خودروی کوییک پلاس در نسخه دنده اتوماتیک و اطلس در نسخه دنده دستی تعیین قیمت شده است. کما اینکه معمولاً نسخههای دنده دستی و اتومات محصولات داخلی، حدود 100 میلیون تومان با یکدیگر اختلاف قیمتی دارند.
معرفی اجمالی سایپا اطلس
همه تیپهای اطلس از همان پیشرانه M15-GSI بهره میبرند که روی کوییک و ساینا نیز قابل مشاهده بود. این پیشرانه همان M15 قدیمی است که ارتقاء یافته و با تکنولوژی آلایندگی یورو 5، توانایی تولید 90 اسببخار قدرت و 137 نیوتنمتر گشتاور را دارد. طبق اعلام سایپا، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در حدود 6.93 لیتر بوده که عدد قابل قبولی برای یک خودروی ایرانی محسوب میشود.
اطلس S: نسخه پایه یا همان لوآپشن اطلس بوده که مجهز به گیربکس دستی و فرمان هیدرولیک است. در فهرستی که شرکت سایپا ارائه کرده، کنترل حرکت در سربالایی، سنسور دنده عقب، دیلایت، صندلی عقب تاشو و دستگیرههای آسان بازشو از جمله قابلیتهای این خودرو است.
اطلس L: نسخه پایه یا همان لوآپشن اطلس بوده که مجهز به گیربکس اتوماتیک CVT و فرمان برقی است. فهرست آپشنهای این نسخه مشابه اطلس G بوده اما با این تفاوت که خبری از سانروف و سقف رنگی نیست.
اطلس G: نسخه فول آپشن دنده دستی این خودرو بوده که از فرمان هیدرولیک بهره میبرد. این نسخه علاوهبر آپشنهای تیپ S، دارای آپشنهایی همچون نمایشگر 7 اینچی، دوربین دنده عقب، آینههای تاشو برقی، تریم دورنگ، دکمههای کنترلی روی فرمان، روکش صندلیهای چرمی و سانروف است.
بنابراین خودروی فعلی که توسط شورای رقابت و سایپا تعیین قیمت شد، نسخه G یا همان نسخه فول دنده دستی محسوب میشود.