دوشنبه 26 شهریور 1403

اخبار برگزیده

اخبار مهم

یادداشت

پلوس و کارکرد آن در خودرو

پلوس خودرو یکی از قطعاتی است که از اهمیت بالایی برخوردار است. این قطعه میله‌ای شکل است و نیروی دیفرانسیل را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد.

به گزارش نقش فردا پلوس خودرو یکی از قطعاتی است که از اهمیت بالایی برخوردار است. این قطعه میله‌ای شکل است و نیروی دیفرانسیل را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد.

اجزای پلوس خودرو عبارتند از:

سه شاخه پلوس

گرد گیر پلوس

میل پلوس

مشعلی پلوس

سر پلوس

 

پلوس چطور کار می کند؟

نکته‌ای که باید در نظر داشت مدل‌های قدیمی قطعات خودرو است. مثلا در خودروهای قدیمی پلوس خودرو توسط تعداد زیادی ساچمه انتقال قدرت را انجام می‌داد اما امروزه از قطعه‌ای به نام سه شاخه پلوس این کار انجام می‌شود.

پلوس خودرو با استفاده از هزارخاری به دیفرانسیل متصل می‌شود و با استفاده از یک شفت بلند، انتقال نیرو را از دیفرانسیل به چرخ‌ها منتقل می‌کند. با توجه به اینکه نیروی گشتار از قدرت بالایی برخوردار است به همین دلیل جنس شفت پلوس باید از آلیاژ بسیار محکم و قطوری ساخته شده باشد تا به خوبی نیرو را به چرخ‌ها منتقل کند.

برای عملکرد بهتر پلوس باید در سر اتصال به چرخ‌ها متحرک باشد تا در شرایط مختلف مانند برخورد با دست اندازه‌ها و چاله‌ها یا دور زدن دچار خرابی و شکستگی نشود و از حرکت طولی نیز برخوردار باشد تا از قسمت گیربکس و دیفرانسیل دچار بیرون زدگی نشود.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

کپی‌رایت ۲۰۲3, تمامی حقوق متعلق است به نقش فردا است @ طراحی شده در آتلیه نقش فردا