یکشنبه 18 شهریور 1403

اخبار برگزیده

اخبار مهم

یادداشت

جو بایدن خاورمیانه را به ایران تسلیم می‌کند

کان کوفلین سردبیر دفاع و امور خارجه در تلگراف می‌نویسد: با قضاوت بر اساس مقیاس حملات اخیر علیه کشتیرانی بین‌المللی، یمنی‌ها به هشدار‌های تعدادی از رهبران غربی در مورد عواقب نظامی وخیمی که ممکن است با آن مواجه شوند، توجه چندانی ندارند.
جو بایدن

با این حال یمنی‌ها با انجام بزرگ‌ترین حمله خود تا به امروز پاسخ این بیانیه را دادند. در مجموع ۲۱ پهپاد و موشک شلیک شده توسط این گروه در سه‌شنبه شب توسط نیرو‌های دریایی آمریکا و انگلیس در دریای سرخ، سرنگون شدند.

انهدام سایت‌های پهپادی و موشکی که یمنی‌ها از آن‌ها برای ضربه زدن به کشتی‌ها در دریای سرخ استفاده می‌کنند، در وهله اول توانایی انجام حملات را از آن‌ها سلب می‌کند. در واقع، پنتاگون، با همکاری ارتش بریتانیا و سایر متحدان، فهرستی از گزینه‌های سیاستی را برای دولت بایدن تهیه کرده است که امکان ازسرگیری عملیات عادی کشتیرانی در منطقه را فراهم می‌کند.

با این حال، درست همان‌طور که در اوکراین اتفاق افتاد، جایی که رویکرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دلیل بیزاری او از تحریک مسکو دیکته شد، دوباره کاخ سفید موضع محتاطانه‌ای اتخاذ کرد. این کشور از آزرده کردن تهران و برانگیختن تشدید گسترده‌تر درگیری در خاورمیانه می‌ترسد.

در نتیجه، بایدن به جای مجوز دادن به اقدام نظامی که از حملات بیشتر یمنی‌ها جلوگیری می‌کند، در تهران به عنوان رئیس جمهوری ضعیفی تلقی می‌شود که می‌خواهد به هر قیمتی از رویارویی اجتناب کند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

کپی‌رایت ۲۰۲3, تمامی حقوق متعلق است به نقش فردا است @ طراحی شده در آتلیه نقش فردا