یکشنبه 18 شهریور 1403

اخبار برگزیده

اخبار مهم

یادداشت

اگر قصد لاغر شدن دارید، این نخود حتما به کارتان می آید

نخود تفت داده شده سفید، یکی از میان وعده هایی است که هم افراد رژیمی و هم افراد غیر رژیمی مصرف می کنند، و فواید بی نظیری که در سلامتی دارد توجه ها را به خود جلب کرده است. نخود سفید از تفت دادن نخود بدست می آید و اغلب برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند مناسب است زیرا احساس گرسنگی را سرکوب می کند.

به گزارش نقش فردا؛ خوردن آجیل برای بدن مفید است زیرا حاوی چربی های سالم است. آنها همچنین برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کنند.

نخود برشته سفید یکی از آجیل هایی است که اغلب توسط کسانی که رژیم دارند مصرف می شود. این ماده غذایی مخصوصاً قبل از ورزش توسط ورزشکاران استفاده می شود و حاوی سدیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، پروتئین، فیبر، ویتامین A و ویتامین C است.

نخود سفید سرشار از پروتئین و فیبر است. به لطف این خواص می تواند احساس سیری را افزایش داده و هضم غذا را تنظیم کند. از آنجایی که از سلامت روده محافظت می کند، به رفع مشکلاتی مانند سوء هاضمه کمک می کند.

به لطف مواد معدنی موجود در آن مانند کلسیم، فسفر و منیزیم می تواند از سلامت استخوان ها حمایت کند. به لطف کربوهیدرات های پیچیده موجود در آن، می تواند سطح انرژی را افزایش داده و انرژی طولانی مدت را تامین کند.

اگر می خواهید کلسترول را تنظیم کنید، نخود بوداده سفید ممکن است انتخاب خوبی باشد. محتوای فیبر موجود در آن می تواند سطح کلسترول را متعادل کرده و از سلامت قلب محافظت کند.

نخود تفت داده شده سفید آنتی اکسیدان را برای بدن تامین می کند. آنتی اکسیدان ها می توانند آسیب های سلولی را با مبارزه با رادیکال های آزاد کاهش دهند و اثر محافظتی در برابر بیماری ها داشته باشند، به لطف محتوای فیبر و پروتئین، می توانند به تعادل قند خون کمک کنند، که می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

محتوای فیبر از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند، می تواند از مشکلاتی مانند یبوست جلوگیری کرده و هضم را تسهیل کند.

نکته

با این حال، مصرف بیش از حد نخود سفید به دلیل داشتن نمک زیاد، می تواند منجر به مشکلات سلامتی به خصوص برای افراد مبتلا به بیماری قلبی یا مشکلات کلیوی شود. همیشه بهتر است آن را به صورت متعادل مصرف کنید.

نخود کاهش وزن را آسان تر می کند

مخلوط آب لیموترش با 2.5 لیتر آب و مصرف منظم 1 لیوان چای نخود سفید به مدت 3 روز به کاهش وزن در مدت زمان کوتاهی کمک می کند.

همچنین به لطف ویتامین A از سلامت چشم محافظت می کند. ماده سدیم فشار خون را متعادل می کند. نخود نیز از مواد غذایی موثر از نظر سدیم است. به این ترتیب از بیماری های جدی مانند فشار خون بالا جلوگیری می شود.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

کپی‌رایت ۲۰۲3, تمامی حقوق متعلق است به نقش فردا است @ طراحی شده در آتلیه نقش فردا