یکشنبه 25 شهریور 1403

اخبار برگزیده

اخبار مهم

یادداشت

درخواست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای ابطال معافیت پسرش از سربازی

معافیت فرزند استاندار کهگیلویه و بویراحمد از خدمت سربازی به یکی از اخبار پرحاشیه این روزها تبدیل شده‌است، سازمان وظیفه عمومی فراجا پیرامون این موضوع با صدور اطلاعیه‌ای، این موضوع را قانونی اعلام کرده‌است. اما سیدعلی احمدزاده در پی این حواشی با ارسال نامه‌ای به سردار رادان، فرمانده کل نیروی انتظامی، خواستار ابطال کارت معافیت از خدمت و اعزام پسرش به خدمت سربازی شد.

به گزارش نقش فردا؛ در بخشی از نامه سیدعلی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به فرمانده کل فراجا آمده است:

فرزند بنده در سن کمتر از ۱۸ سالگی در حشد الشعبی عراق مشغول جنگ با داعش بوده و ابایی از رفتن به سربازی نداشته است و صرفا از ظرفیت قانون وظیفه عمومی برای معافیت استفاده نموده است. و عضو فعال بسیج در تهران بوده است.

اما با عنایت به تبلیغات ایجاده شده و توجه به افکار عمومی و برای اینکه هیچ گونه شائبه ای مبنی بر سوء استفاده از موقعیت شغلی اینجانب نسبت به ابطال کارت معافیت و اعزام به سربازی ایشان اقدام نمایید.

نامه سیدعلی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد

 

سیدعلی احمدزاده که در طول سکانداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد به‌دلیل برخی مواضع خود همواره مورد انتقاد کاربران فضای مجازی و سیاسی بوده‌است، در ابتدا موضوع معافیت فرزند خود را کاملاً قانونی عنوان کرد و گفت که موضوع با تأیید نیروی انتظامی انجام شده‌است.

در گفت‌وگوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران، او پیرامون علت معافیت فرزندش از خدمت سربازی توضیح داد: «به‌عنوان یک بیمار دیابتی باید داروهایم را به موقع مصرف کنم و کسی در این بین مراقب من باشد، چرا که همسر خود را از دست داده‌ام، لذا فرزند از این بند استفاده کرده و کاملاً هم قانونی بوده است و به استناد همین مستندات کمیسیون تشکیل داده و او را معاف کرده‌اند و هیچ دخل و تصرفی هم در آن نبوده‌است.»

استاندار کهگیلویه و بویراحمد

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این شایعه‌پراکنی‌ها طراحی فردی است که برای تخریب و از میدان به در کردن رقیبان خود دست به هر کاری می‌زند، گفت: «اطلاع دقیق دارم این فرد علاوه بر این موضوع، موضوع دیگر را نیز در دستور کار قرار داده تا در آینده باز هم موج‌سواری کند.»

او در آخر پیرامون موضوع معافیت فرزندش از خدمت سربازی، گفته بود اگر اتهامی هم باشد متوجه سازمان نظام وظیفه است و باید پاسخگو باشند.

اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی فراجا پیرامون معافیت فرزند استاندار کهگیلویه و بویراحمد

سیدعلی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد

 

در همین رابطه سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای پیرامون این موضوع به شفاف‌سازی پرداخت و اعلام کرد که مستندات پرونده معافیت بررسی شده و شبهه وارد شده صحت ندارد.

در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به ابهامات طرح شده در فضای مجازی و اظهارات برخی از افراد پیرامون موضوع معافیت فرزند استاندار کهگیلویه و بویر احمد، بدینوسیله در راستای تنویر افکار عمومی به آگاهی می رساند، مستندات پرونده مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد، فرآیند رسیدگی به درخواست معافیت کفالت مشمول در سال ۱۴۰۱ مطابق با قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۱۳۹۰/۸/۲۲ مجلس شورای اسلامی طی شده است.

به جهت حساسیت موضوع، وضعیت پزشکی پدر مشمول در دو مرکز درمانی متفاوت ، یک مرحله در استان کهگیلویه و بویر احمد و مرحله بعدی در بیمارستان استان همجوار در شیراز مورد بررسی قرار گرفته است . پزشکان متخصص هر دو مرکز درمانی ،بیماری پدر مشمول را برابر مقررات و آیین نامه مربوطه مورد تایید قرار داده اند.

بر این اساس نتایج معاینات تخصصی نیز در شورای پزشکی وظیفه عمومی استان طرح و به اتفاق آراء به تایید رسیده  و در نهایت مراتب مورد تایید اعضاء هیئت رسیدگی کفالت استان قرار گرفته است. بنابر این شبهه وارد شده در فضای مجازی صحت نداشته و مورد تایید این سازمان نمی باشد.

منبع: روزیاتو

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

کپی‌رایت ۲۰۲3, تمامی حقوق متعلق است به نقش فردا است @ طراحی شده در آتلیه نقش فردا