چهارشنبه 28 شهریور 1403

اخبار برگزیده

اخبار مهم

یادداشت

اسکوچیچ: هوا برمان داشته بود که قهرمان لیگ ماییم!

دراگان اسکوچیچ از نمایش تیمش راضی نیست و هضم شکست در ورزشگاه خانگی برایش دشوار است.

به گزارش نقش فردا به نقل از “ورزش سه”، دراگان اسکوچیچ برخلاف همیشه با چهره برافروخته و عبوس وارد سالن نشست خبری تبریز شد تا به سوالات خبرنگاران ناراضی که بعد از اولین باخت، سوال‌های تند و تیز خود را آماده کرده بودند، پاسخ دهد. دراگان در ابتدا اظهارات طولانی را انجام داد و سپس به پرسش‌ها پرداخت. مشروح اظهاراتش را بخوانید:

* صحبت‌های ابتدایی؟
نیمه اول روی بازی مسلط بودیم و حملات بسیار زیادی کردیم. پرس راضی‌کننده‌ای انجام دادیم و از نحوه نمایش تیمم در نیمه اول کاملا راضی بودم اما اشتباهات زیادی در لو دادن توپ‌ها در نیمه اول داشتیم. زمانی که توپ را به حمله می‌بردیم، خیلی ساده آن را از دست می‌دادیم و اشتباهات زیادی را جلوی تیم حریف انجام دادیم. همچنین من از بازیکنان نخواسته بودم که عقب بیایند و از دفاع توپ بگیرند. مثلا امیرحسین حسین‌زاده، هاشمی نژاد و ترابی خیلی وقت‌ها در نیمه اول می‌آمدند و از دفاع توپ می‌گرفتند؛ کاری که اصلا نیاز نبود و من هم از آنها نخواسته بودم.

* دریافت گل در نیمه دوم؟
بین نیمه این حس را داشتم که وقتی تیمی زیاد در حمله باشد، احتمال می‌رود بازیکنان فقط فکر گل زدن باشند و از دفاع غافل شوند که متاسفانه همین اتفاق هم افتاد. وقتی تیمی یک طرفه حمله می‌کند، راحت‌تر هم ضدحمله می‌خورد. با اینکه من بین نیمه تذکر داده بودم، این اتفاق افتاد. در مجموع نباید اجازه بدهیم سازماندهی تیم‌مان اینطور دچار فروپاشی شود. روی گلی که خوردین واقعا ناراضی هستم و بعد از آن هم یک کارت قرمز بسیار بچگانه دریافت کردیم و بعد از آن با همه انرژی‌ای که بازیکنان برای حمله به کار گرفته بودند، با یک یار کمتر بازی برایمان گره خورد.

* ناکامی در کلین‌شیت در تبریز؟
از نحوه دریافت گل‌مان خیلی ناراضی هستم. این حس مقابل پرسپولیس با گلی که آنجا خوردیم هم به من دست داد. ما گل‌های ساده و مبتدیانه‌ای دریافت کردیم و امتیازات ساده‌ای را مقابل پرسپولیس و ذوب‌ آهن از دست دادیم. این واقعا باعث ناراحتی من است. از طرفی شاید بد نبود ما این باخت را در اینجای فصل داشتیم. بعد از سه بازی همه شروع به صحبت درباره قهرمانی کردند و هوا ما را برداشته بود. شاید باید این باخت اینجا اتفاق می‌افتاد. گرچه می‌دانم بازیکنان تمام تلاششان را امروز انجام دادند. می‌دانیم که لیگ و فصلی طولانی در پیش داریم و امیدوارم اتفاقی که امروز برای بچه‌های من می‌افتد این باشد که از این باخت درس بگیرند. قطعا ناامیدکننده بود و ناراحتم برابر تیمی باختیم که طی کل بازی شاید سه بار از خط نیمه رد نشدند.

* احساس می‌کنم آنالیز خوبی از ذوب‌آهن نداشتیم. میانگین قدی تیم رقیب بالا بود و ما در تمام بازی‌هایی که داشتیم یک بازیکن سرزن خوب نداشتیم.
برایم بیشتر توضیح بدهید که منظورتان چیست.‌ شما می‌توانید توضیح بدهید ذوب‌ آهن در سه بازی اول با چه سیستمی بازی کرد؟

* ذوب‌آهن شش دفاعه بازی می‌کرد.
بازی‌ای که در نیمه اول برابر ما انجام دادند با سیستمی کاملا متفاوت نسبت به سه بازی اول بود. من هم نمی‌توانستم از قبل چنین چیزی را پیش‌بینی کنم و مسلما برای من هم پیش‌بینی‌اش سخت بود. ولی این چیزی نبود که باعث غافلگیری من شود. ما سریع با تغییری که دادیم توانستیم واکنش مناسبی داشته باشیم. واقعا حریف ۴۵ دقیقه دفاع کرد. اینکه ما به لحاظ تکنیکی اشتباهات زیادی داشتیم و امروز تیم سرحالی نبودیم، موضوع قابل دفاعی نیست. می‌‌دانم که اشتباهات زیادی چه در سانتر کردن و چه در پاس دادن داشتیم. در مجموع این موضوع را به بچه‌ها هم گفته بودم وقتی شما حمله می‌کنید باید حواس‌تان باشد وقتی توپ لو برود، چه می‌شود. ترابی یک موقعیت خوب داشت که گل نکرد، چند موقعیت دیگر داشتیم، چند شوت زدیم و بعد از آن یک گل خیلی بچگانه خوردیم و کارت قرمز گرفتیم. واقعا بازی با انرژی‌ای که بچه‌ها صرف کرده بودند، از دستمان خارج شد. واقعا می‌توانم بگویم به اشتباهات خودمان در بازی باختیم. این یک موضوع است ولی اینکه بگویید آنالیز درستی از حریف نداشتیم کاملا متفاوت است. اتفاقا ما می‌توانیم زمانی از آنالیز صحبت کنیم که ببینیم قبلا با چه سیستمی بازی می‌کردند و این بازی با چه سیستمی بازی کردند.

* سال گذشته هم در تبریز به ذوب آهن باختیم و چهار گل خوردیم. باید حداقل اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشیم.
من بازی قبل تراکتور و ذوب‌ آهن و شکست این این را دیدم. به عنوان یک مربی حرفه‌ای این یک کار مسلم است. این را به شما می‌گویم بازی‌ای که امروز کردیم، کاملا با آن بازی که از آن صحبت می‌کنید، متفاوت است، اما وقتی تیمی می‌بازد، همه دنیا حق دارند که به ما انتقاد کنند و نظرشان را بگویند، اما وقتی صحبت آنالیز می‌شود برای من سنگین است که قبول کنم به من بگویند آنالیز خوبی انجام ندادم. در مجموع ما بازی خوبی ارائه نکردیم و گل بسیار بدی دریافت کردیم. بین دو نیمه به بچه‌ها تذکر داده بودم که قرار نیست که فقط یک طرفه حمله کنند و باید مدام به‌ این فکر کنند که اگر یک توپ لو برود، چه اتفاقی می‌افتد یا در دفاع چطور باید مشارکت کنیم تا بازی به این شکل به پایان نرسد. ولی در مجموع فوتبال به این شکل است و باید بپذیریم. من هم به‌عنوان مربی باید اتفاقات این بازی را بپذیرم و نکته دیگری نیست. قبل اینکه به من بگویید برای این بازی آماده نبودیم یا آنالیز خوبی نکرده بودیم ببینید تیم حریف چند بار توانست از نیمه عبور کند. از طرفی واقعا با سیستمی متفاوت نسبت به سه بازی اول‌شان بازی کردند. در مجموع مسئولیت این باخت با من است. همه اتفاقات این بازی با من است.

* این شکست جایی رقم خورد که می‌توانید جبران کنید و هواداران هم ایستادند و تیم را تشویق کردند. فکر می‌کنید چقدر اميرحسين حسین‌زاده به تیم‌تان لطمه زد؟ اگر ۱۰ نفره نمی‌شدید می‌توانستید به بازی برگردید؟
یک موضوع که یادم رفت درباره‌اش صحبت کنم این بود که تیم ما طوری بازی می‌کرد که انگار موظف است تا دقیقه ۵ تا ۱۰ بازی گل بزند. انگار وظیفه‌ای روی دوش خودش حس می‌کرد و وقتی این اتفاق نیفتاد، بچه‌ها دستپاچه و هول شدند. بازی تا دقیقه ۵ یا ۱۰ و یا تا وقتی که ما گل بزنیم ادامه ندارد، باید این تمرکز در کل بازی اتفاق می‌افتاد. هر چه از بازی گذشت و ما موقعیت‌هایی ساختیم و نتوانستیم تبدیل به گل‌شان کنیم، باعث شد بازیکنان دستپاچه‌تر بازی کنند و باعث شد کارایی ما در یک سوم پایانی هم پایین بیاید.

2080601

* در چهار بازی ابتدایی دروازه تراکتور از لحاظ شوت در چارچوب کم تهدید شده است. شما در دو بازی اخیر خانگی‌تان فقط دو بار دروازه‌تان تهدید شده است. درباره این موضوع صحبت کنید.
گلی که ما مقابل پرسپولیس دریافت کردیم و گلی که امروز خوردیم واقعا گل‌های بچگانه‌ای بود.‌ می‌توانم بگویم در تعادلی که باید در حمله و دفاع برقرار می‌کردیم، خوب نبودیم. انگار امروز یادمان رفت باید گاهی هم دفاع کنیم و این تعادل بین حمله و دفاع از یاد بچه‌ها رفت. من هم یکی دو ماه است به این تیم آمدم و هنوز جای کار زیادی دارم. گرچه معنی این موضوع این نیست که من به تیمم اعتماد ندارم؛‌ من به تیمم اعتماد کامل دارم و مطمئنم هم برای من و هم برای آنها هضم این باخت سخت و سنگین است. می‌شود گفت در این بازی بد بودیم اما در همین بازی بد هم نکات مثبت زیادی از تیم به چشمم آمد.

* آیا خستگی بازیکنان ملی‌پوش در عملکر تیم تاثیرگذار بود؟
شجاع در این بازی خسته بود. من برای اینکه امروز به او بازی بدهم، ریسک کردم اما در بعضی صحنه‌ها نشان داد که انرژی‌اش افت کرده و آن شجاع سرحالی که همیشه از او انتظار داریم، نبود و این موضوع به چشم من آمد. حس می‌کنم ترابی هم تحت تاثیر این خستگی سفر و برگشتنش و نبودنش در تمرین ما بود. ما بازی‌های بهتری از او دیده بودیم. با این حال این موضوعی نیست که بخواهم درباره‌اش صحبت کنم چون مطمئنم به زودی این بچه‌ها به شرایط ایده‌‌آل‌شان برمی‌گردند.

* در مقابل تماشاگران خودتان شکست خوردید، این موضوع برایتان سخت نبود؟
مسلما هیچکس دلش نمی‌خواهد که مقابل هوادارانش در بازی خانگی باخت بدهد و من هم اصلا از این موضوع خوشحال نیستم. فقط سعی کردیم که با فوتبال هجومی و حملات مداومی که روی دروازه حریف داشتیم، نشان بدهیم که این تیم سبک جدیدی از فوتبال را ارائه می‌دهد. سعی کردیم همه را راضی کنیم و می‌دانم این اتفاق در خانه تا الان برای هواداران نیفتاده است، ولی به شما قول می‌دهم بالاخره این اتفاق می‌افتد و می‌گویم نگران نباشید. در مورد سیستم بازی هم به این نکته اشاره کنم که سیستم هیبریدی بازی می‌کردند و متغیر بود. هم ۳-۴-۳ بازی می‌کردند و هم ۳-۴-۱-۲ می‌کردند، بازی‌های قبلی با پنج دفاع بودند اما این بازی با چهار دفاع و دو دفاع مرکزی بازی می‌کردند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

کپی‌رایت ۲۰۲3, تمامی حقوق متعلق است به نقش فردا است @ طراحی شده در آتلیه نقش فردا