دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اخبار برگزیده

اخبار مهم

یادداشت

آرای مجری جنجالی در انتخابات مجلس بالاتر از قالیباف! امیرحسین ثابتی کیست؟

شمارش آراء انتخابات مجلس در تهران کماکان ادامه دارد و تاکنون نزدیک به ۸۰ درصد صندوق های رأی شمارش شده است. سید محمود نبویان، حمید رسایی و امیرحسین ثابتی، مجری جنجالی صدا و سیما تا به این لحظه بیشترین رأی را در میان نامزدهای انتخابات مجلس در تهران به خود اختصاص داده اند.
انتخابات مجلس
به گزارش نقش فردا به نقل از روزیاتو؛ همچنین بر اساس آمار منتشر شده، محمدباقر قالیباف، رئیس فعلی مجلس، بعد از امیرحسین ثابتی فعلاً در جایگاه چهارم قرار دارد. این نتایج اما از آمار پایین رأی نامزدهای تهران نسبت به جمعیت واجدین شرایط رأی در حوزه ی تهران حکایت دارد.

تا به این لحظه و با شمارش ۸۰ درصد صندوق‌ ها، امیرحسین ثابتی با حدود ۴۶۰ هزار رأی و محمدباقر قالیباف با حدود ۴۱۰ هزار رأی، به ترتیب نفرات سوم و چهارم تهران بوده اند.

امیرحسین ثابتی کیست

به گفته ی رئیس ستاد انتخابات استان تهران، امسال تعداد واجدین شرایط رأی در حوزه ی تهران ۱۰ میلیون و ۳۰ هزار و ۱۹۱ نفر بود. سید محمود نبویان که تا به این لحظه نفر اول در تهران است، تاکنون نزدیک به ۵۴۶ هزار رأی داشته است. این در حالی است که در دوره ی قبلی انتخابات مجلس، نفر اول فهرست تهران که محمدباقر قالیباف بود، یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۲۸۷ رأی آورده بود.

امیرحسین ثابتی کیست؟

امیرحسین ثابتی منفرد متولد ۱۳۶۷ است. تحصیلات وی در رشته علوم سیاسی است. او عضو جبهه پایداری است و از اشخاص نزدیک به سعید جلیلی محسوب می‌ شود.

از سال ۱۳۹۷ اجرا و سردبیری برنامه اینترنتی گفتگو محور «رودررو» در سایت «آپارات» را برعهده گرفت و در این برنامه با شخصیت‌ هایی چون سید محمدرضا خاتمی، فائزه هاشمی، علی مطهری، بهروز افخمی، سعید قاسمی و علیرضا زاکانی مصاحبه کرد، که آن را به پربازدیدترین برنامه ی سیاسی «آپارات» تبدیل کرد.

امیرحسین ثابتی کیست

از سال ۱۳۹۸ او به جای وحید یامین‌ پور، اجرای برنامه ی تلویزیونی «جهان‌ آرا» در شبکه افق سیما را برعهده گرفت، برنامه ای که بارها به دلیل اظهارات برخی مهمانانش خبرساز شده است.

وی از شهریور سال ۱۴۰۲ به‌ عنوان استاد دانشگاه شریف جهت تدریس درس «انقلاب اسلامی» منصوب شد. این استخدام که در میانه ی اخراج برخی از اساتید دانشگاه‌ های کشور صورت گرفت، انتقاداتی را نسبت به مدارج تحصیلی و عدم تجربه ی تدریس او برانگیخت. ثابتی با رد این انتقادات مدعی شد منتقدانش «از اثرگذاری او ناراحت هستند».

امیرحسین ثابتی کیست

امیرحسین ثابتی سابقه ی فعالیت به‌عنوان دبیر سیاسی جبهه بسیج دانشگاه تهران را نیز دارد.

او که با اظهارنظرهای جنجالی اش شناخته می شود، از جمله چهره های غیر ورزشی ای بود که به جام جهانی قطر اعزام شده بودند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

کپی‌رایت ۲۰۲3, تمامی حقوق متعلق است به نقش فردا است @ طراحی شده در آتلیه نقش فردا