دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اخبار برگزیده

اخبار مهم

یادداشت

با ۸ میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

رشد قیمت خانه در پایتخت و از طرفی افزایش تقاضا از سوی متقاضیان خرید و فروش، مسکن را وارد فاز جدید کرده است، اتفاقی که در سال‌های گذشته شروع شده و امسال شدت بیشتری گرفته است؛ اما با این اوصاف همچنان مناطقی از تهران وجود دارند که با وجود موقعیت جغرافیایی خوب، می‌توان خانه‌های مناسب با حداکثر قیمت ۸ میلیارد پیدا کنید.
وام خرید خانه

به گزارش نقش فردا به نقل از اقتصاد۲۴- با توجه به افزایش روزافزون قیمت مصالح ساختمانی، قیمت مسکن در تهران و سایر شهرستان‌ها همچنان رو به افزایش است. از همین رو، نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با توجه به قیمت‌های نجومی املاک در تهران، این شهر را گران‌ترین پایتخت دنیا در مسکن اعلام کرد. با این حال، اگر نقدینگی حدوداً ۸ میلیاردی برای خرید خانه دارید و دنبال خرید واحد مسکونی با متراژ متوسط و امکانات به نسبت خوب هستید، شاید در اغلب مناطق تهران امکان یافتن خانه ایده‌آل خود را داشته باشید.

شش نکته اصلی برای خرید خانه

۱- انتخاب خانه مناسب با توجه به بودجه: ساده‌ترین راه برای پیدا کردن خانه مورد نظرتان پیگیری و جستجو از طریق املاک معتبر، وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند و از اعتبار برخوردار هستند. معمولاً برای انتخاب خانه مناسب باید مواردی مثل متراژ خانه، تعداد طبقات ساختمان، نما و ظاهر ساختمان و امکاناتی که دارد را بررسی کنید.

۲- مذاکره با شخص مالک یا فروشنده ملک: چنانچه پس از جست و جوی کافی خانه مورد نظرتان را پیدا کردید و از بین گزینه‌های موجود انتخاب نهایی را انجام دادید، زمان آن می‌رسد که با فروشنده ملک گفت‌وگو داشته باشید. در این مرحله شما می‌توانید اطلاعاتی در خصوص قیمت ملک، نحوه و شرایط پرداخت مبلغ و زمان تنظیم سند رسمی مشخص شود. معمولاً فرآیند مذاکره در خصوص ملک می‌تواند مستقیماً از طریق خود مالک انجام شود یا این که دفاتر املاک واسطه انجام این مذاکره باشند. البته بهتر است که مستقیماً با مالک در تماس باشید و اطلاعات را از جانب او دریافت کنید.

۳- تنظیم مبایعه نامه: یکی از ضروری و مهم‌ترین بخش‌ها در هنگام خرید ملک، نوشتن و تنظیم مبایعه نامه می‌باشد. اصولاً نوشتن و تدوین مبایعه نامه باید با دقت کامل و با دانستن اطلاعات کافی انجام شود تا از ایجاد هرگونه اختلاف و درگیری میان طرفین جلوگیری شود.

۴- امضا و تایید مبایعه نامه: حتماً به یاد داشته باشید که قبل از امضا مبایعه‌نامه حتماً یک‌بار متن کامل آن را به طور دقیق مطالعه و بررسی کنید و بعد از آن نسبت به امضا کردن مبایعه نامه اقدام کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر مبایعه نامه در چند نسخه تهیه شده، ضروری است تا شما تمامی صفحات را امضا کنید و اثر انگشت‌تان در کنار امضا درج شود.

 

۵- تحویل خانه: حال زمان آن فرا رسیده است که ملک را از مالک قبلی تحویل بگیرید. شما می‌توانید مجدداً از ملک بازدید داشته باشید تا از تخیله بودن آن اطمینان حاصل کنید. یکی از مواردی که در این مرحله باید به آن توجه کنید این است که در زمان تحویل ملک، مبلغی را که باید به عنوان پیش پرداخت تا تنظیم رسمی سند پرداخت کنید را فقط در اختیار خود شخص یا نماینده قانونی که از سمت او وکالت دارد، تحویل دهید و البته باید شرایط تحویل ملک را در دو نسخه، صورتجلسه کنید که در نهایت باید به امضا طرفین برسد.

۶- تنظیم سند رسمی ملک: برای تنظیم سند رسمی ملک، هر دو طرف معامله بایستی در دفترخانه حضور یابند تا فرآیند انتقال سند نهایی شود. در این مرحله باید مابقی مبلغ ملک نیز پرداخت شود. اگر خریدار به هر نحوی مابقی مبلغ را پرداخت نکند یا این که نتواند پرداخت کند، فروشنده هم می‌تواند گواهی عدم حضور او را از دفترخانه دریافت کند. اگر تاریخ حضور در دفترخانه توسط دو طرف معامله به تعویق بیافتد، توافق جدید باید به صورت مکتوب نوشته شود.

با ۸ میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

خرید ملک با ۸ میلیارد تومان در تهران

رشد قیمت خانه در پایتخت و از طرفی افزایش تقاضا از سوی متقاضیان خرید و فروش، مسکن را وارد فاز جدید کرده است. اتفاقی که در سال‌های گذشته شروع شده و امسال شدت بیشتری گرفته است؛ اما با این اوصاف همچنان مناطقی از تهران وجود دارند که با وجود موقعیت جغرافیایی خوب، می‌توان خانه‌های مناسب با حداکثر قیمت ۸ میلیارد پیدا کنید که در ادامه به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

جدول خانه ۸ میلیارد تومانی در تهران

خانه تا هشت میلیارد در تهران

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

کپی‌رایت ۲۰۲3, تمامی حقوق متعلق است به نقش فردا است @ طراحی شده در آتلیه نقش فردا