یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

اخبار برگزیده

اخبار مهم

یادداشت

بهترین تفرجگاه‌های مازندران در فصل بهار کدامند؟

علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، مازندران در فصل بهار، میزبان جشنواره‌های مختلفی نیز است. از جمله این جشنواره‌ها می‌توان به جشنواره گل و گیاه، جشنواره آشپزی سنتی، و جشنواره موسیقی سنتی اشاره کرد.
تفرجگاه مازندران

به گزارش نقش فردا به نقل از اقتصاد۲۴- مازندران، یکی از استان‌های شمالی ایران، با طبیعت بکر و متنوع خود، در فصل بهار به یکی از زیباترین مناطق کشور تبدیل می‌شود. این استان با ساحل‌های خلاب دریای خزر، جنگل‌های پرآوازه، رودخانه‌ها و دره‌های زیبا، به‌ویژه در این فصل، جذابیت بیشتری پیدا می‌کند. در این فصل، باغ‌ها و بوستان‌های مازندران پر از گل و گیاه می‌شوند و عطر دل‌انگیز شکوفه‌ها در هوا می‌پیچد.

دریای خزر در این فصل طوفانی نیست و می‌توانید از تماشای ساحل و موج‌های دریا لذت ببرید. علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، مازندران در فصل بهار، میزبان جشنواره‌های مختلفی نیز است. از جمله این جشنواره‌ها می‌توان به جشنواره گل و گیاه، جشنواره آشپزی سنتی، و جشنواره موسیقی سنتی اشاره کرد. اگر قصد سفر به این استان را در فصل بهار دارید به نکات زیر توجه کنید:

•    بهترین زمان سفر به مازندران در فصل بهار، اواخر فروردین و اردیبهشت ماه است. در این زمان، هوا به اندازه کافی گرم شده و بارندگی‌ها به حداقل رسیده است.

•    برای سفر به مازندران، می‌توانید از طریق جاده، راه آهن، یا هواپیما اقدام کنید.

•    در مازندران، هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، و خانه‌های روستایی متعددی برای اقامت وجود دارد.

•    غذا‌های محلی مازندران بسیار خوشمزه هستند و حتما باید آن‌ها را امتحان کنید.

•    مردم مازندران بسیار مهمان‌نواز هستند و از شما با آغوش باز استقبال خواهند کرد.

در ادامه برخی از جاذبه‌های گردشگری مازندران در فصل بهار را به شما معرفی می‌کنیم:

پارک ملت بهشهر

پارک ملت یکی از مکان‌ها وجاذبه‌های گردشگری شهر بهشهر است و به باغشاه نیز معروف است. قدمت این پارک به دوره شاه عباس صفوی اول باز می‌گردد و در گذشته این پارک مکانی برای پذیرایی از مهمانان، خانواده سلطنتی و تشریفات بوده است. در وسط این باغ عمارتی تاریخی وجود دارد که امروزه به عنوان ساختمان شهرداری بهشهر از آن استفاده می‌شود. در این باغ درختان کهنسال و دیوار‌های سنگی بزرگی وجود دارد که زیبایی باغ را دو چندان کرده است.

جنگل‌های دو هزار سه هزار

جنگل‌های دو هزار سه هزار از تنکابن آغاز می‌شوند و تا ارتفاعات مازندران ادامه می‌یابند و از جاذبه‌های دیدنی مازندران محسوب می‌شوند که هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن این جنگل‌ها به مازندران سفر می‌کنند. این جنگل‌ها سرتاسر دارای درختان هیرکانی است و یکی از بهترین مکان‌ها برای کمپ زدن محسوب می‌شود. جاده جنگلی دو هزار سه هزار یکی از مکان‌های بکر استان مازندران است. در این جنگل‌ها چشمه‌ها و آبشار‌های زیادی وجود دارد که آن را تماشایی‌تر کرده است. روستا‌های این منطقه به دلیل نزدیکی به استان گیلان با لهجه گیلکی صحبت می‌کنند و از فعالیت‌های مهم آن‌ها می‌توان به باغداری، زراعت و دامپروری اشاره کرد. بهترین زمان سفر به این جاده فصل بهار و یا پاییز است.

جنگل سی سنگان مازندران

پارک سی سنگان یکی از پارک‌های شلوغ استان مازندران است و یکی از جا‌های دیدنی مازندران شهر نور است. این پارک پوشش گیاهی متنوع و درختان کهنسال زیادی دارد که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. وسعت پارک دی سی سنگان حدود ۶۰۲ هکتار است و دارای سه بخش ساحلی، غربی و جنوبی است. در این پارک کاشت شمشاد انجام می‌شود که آن‎ها در منطقه حفاظت شده قرار دارند. این پارک محل مناسبی برای تفریح و گردش در فصل بهار است.

جنگل اهلم مازندران

جنگل اهلم در محمود آباد استان مازندران قرار دارد که درختان هیرکانی زیادی را در خود جای داده است. این منطقه بسیار مورد علاقه گردشگران برای کمپ زدن است. وجود اقامتگاه‌های کوچک در این جنگل باعث شده است افراد برای ماندن در دل جنگل و استراحت از آن‌ها استفاده کنند. جنگل سرسبز اهلم پوشش گیاهی متنوعی دارد که همین باعث خاص‌تر و تماشایی‌تر شدن آن شده است. درختانی مانند ممرز، بلوط، زبان گنجشک، انجیلی، توسکا، افرا و… در این جنگل دیده می‌شود.

بهترین تفرجگاه‌های مازندران در فصل بهار

هفت آبشار سواد کوه

هفت آبشار در مرز میانی شهر بابل و سوادکوه قرار گرفته است و این آبشار در دل جنگل‌های لفور قرار دارد و یکی از جا‌های دیدنی مازندران بابل است. هفت آبشار در روستای تیرکن واقع شده است به همین علت به هفت آبشار تیرکن نیز معروف است. قدمت این آبشار‌ها به ۴۰ میلیون سال قبل می‌رسد و ارتفاع بلندترین آبشار ۹متر است. با توجه به گرما و شرجی بودن هوا بهترین موقع سفر به هفت آبشار سوادکوه، فصل بهار و همینطور اردیبهشت ماه است که هوا بسیار لطیف شده و امکان آبتنی در رودخانه و حوضچه‌های پایین آبشار نیز وجود دارد. مسیر رسیدن به این آبشار کمی دشوار است بنابراین افراد برای پیاده روی و رسیدن به این آبشار باید کفش مناسب همراه خود داشته باشند.

دهکده مازیچال

یکی از جاذبه‌های مازندران در منطقه کلاردشت دهکده مازیچال است که بسیار زیبا و خاص است و مقصدی بسیار مناسب برای سفر تابستانه است. مازیچال در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و مانند روستای فیلبند ابر‌ها زیر پای شما قرار دارد. در مازیچال خبری از تکنولوژی نیست و همین امر باعث شده است این دهکده مکانی بکر، خلوت و آرام محسوب شود و محبوبیت خاصی بین گردشگران پیدا کند.

دریاچه چورت ساری

دریاچه چورت یک دریاچه زیبا و ساکت در قلب جنگل‌های مازندران و شهر ساری است. این دریاچه کوچک دارای آبی کریستالی است که اطراف آن با جنگل‌های بکر و قدیمی احاطه شده است. پاییز در این مکان جذابیت به خصوصی دارد و تماشای مناظر رنگارنگ دریاچه و اطراف آن خاطره‌ای فراموش نشدنی برای گردشگران می‌سازد. این دریاچه یک مکان عالی برای ماهیگیری نیز هست.

سد سلیمان تنگه

سد سلیمان تنگه جایی برای ریلکس کردن و لذت بردن از زیبایی‌های بی‌نظیر و یکی از مکان‌های گردشگری مازندران در فصل بهار است. بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه طبیعی و شگفت انگیز روز‌های اوایل بهار مثلاً در ماه فروردین یا اردیبهشت است. به واقع در بهار طبیعت زیبای اطراف سد سلیمان تنگه به اوج زیبایی و تازگی خود می‌رسد. سد سلیمان تنگه در سال ۱۳۳۶ در این منطقه ساخته شد و برای خدمات آبی و تولید برق در منطقه استفاده می‌شود. منظره زیبای اطراف سد و چشم انداز‌های دلفریبی که در اینجا می‌توان مشاهده کرد، سفر به این منطقه را ویژه و جذاب می‌کند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

کپی‌رایت ۲۰۲3, تمامی حقوق متعلق است به نقش فردا است @ طراحی شده در آتلیه نقش فردا