شنبه 6 مرداد 1403

اخبار برگزیده

اخبار مهم

یادداشت

بازگشت شوالیه به ایران

با آغاز مجدد واردات و رونق گرفتن دوباره بازار خودروهای خارجی، اکنون MG نیز پس از مدتی به بازار ایران برگشته است. برندی که در مدت ها قبل از کسب اعتبار توسط خودروهای چینی از برند های محبوب در بازار ایران بوده و نام آن با شعار شوالیه گره خورده است.

به گزارش نقش فردا به نقل از «عصر خودرو»،  شوروم مرکزی این برند همان لوکیشن معروف و محبوب خودرویی است، چهارراه پارک وی! صنایع خودروسازی فردا با انتخاب خاص ترین و لوکس ترین شوروم خودرویی برای این برند نشان داده است که چه برنامه هایی برای MG در سر دارد. به بهانه بازگشت مجدد MG فرصتی دست داد تا از نزدیک پیشرفت این برند صاحب نام را از نزدیک مشاهده کنیم.

تاریخچه MG
نام این برند مخفف موریس گاراژ است که در سال 1920 و در بریتانیا تاسیس گردید. موسس این گاراژ ویلیام موریس بود که در شروع کار با 4 پوند سرمایه آن هم در زمینه تعمیرات دوچرخه شروع به کار کرد. پس از مدتی سیسیل کیمبر 33 ساله که به طراحی و تولید خودروهایی با ذات اسپرت علاقه داشت به استخدام MG درآمد. بعدها نام این شخص به عنوان موسس کارخانه ثبت گردید.

دلیل انتخاب نام MG نیز تنها زنده نگه داشتن نام صاحب گاراژ همان ویلیام موریس بود.

در مدت خیلی کوتاه این شرکت از یک تولیدکننده کوچک خودرو به یک برند پیشرو در زمینه تولید خودروهای اسپرت و مسابقه ای در سطح جهان تبدیل شد.

اصلی ترین دلیل معروفیت MG در آن زمان تولید خودروهای کوپه و روباز تک ردیفه بوده است. میراثی ماندگار که هم اکنون در خودروی سایبرستر دیده می شود.

خودروهایی که در شوروم مرکزی دیده می شوند

در شوروم مرکزی این شرکت، مدل هایی نظیر ام جی 4 – ام جی 5 – GT – سایبرستر – ERX5 و D7 دیده می شوند که در خصوص سه مدل آخر فعلا احتمال حضور آن ها کمتر از بقیه خودروها است.

MG 4 EV
اولین هاچ بک کراس تماما برقی ام جی از نظر طراحی بدنه با خطوط تیز و کشیده دیزاین شده است و در جلو عقب خودرو طراحی به نسبت حجیم را شاهد هستیم. چراغ های جلو از تکنولوژی  Full Led استفاده می کنند. در نمای جلو جلوپنجره با آن تعرف همیشگی را نداریم به جای آن در زیر سپر از ورودی های آیرودینامیک فعال استفاده شده است. در نمای جانبی خودرو این خودرو 4287 میلی متری، یک خودروی کشیده و مدرن را مشاهده می کنیم. در نمای عقب همان المان طراحی امروزی که چراغ های به هم پیوسته و اسپویلر و دیفیوزر است را میبینیم.

MG 4 EV که دومین اتومبیل پرفروش برقی بازار بریتانیا می باشد، دارای یک موتور برقی با قدرت 202 اسب بخار و 250 نیوتن متر گشتاور است که نیروی خود را به چرخ های عقب انتقال می دهد. باتری های آب خنک این دورگه باکیفیت که در کف خودرو نصب شده اند، دارای ظرفیت 64 کیلووات ساعت می باشند. با این مشخصات حداکثر برد حرکتی ام جی4، 435 کیلومتر می باشد.

6 کیسه هوا (جلو-جانبی-پرده ای) – فرمان برقی حساس به سرعت – صندلی راننده و سرنشین برقی + گرمکن و گرمکن فرمان – ترمز پارک برقی + اتوهلد – دوربین 360 درجه – سنسور پارک عقب – کروزکنترل – سیستم ورود بدون کلید و استارت اتوماتیک – مانیتور 10 اینچی لمسی – 6 عدد بلندگو – شارژر وایرلس – ESP – سیستم TPMS و سیستم رانندگی خودکار ADAS فول از جمله امکانات این خودرو می باشند. البته در نمونه موجود در نمایشگاه خودرو فاقد سانروف بود ولی در کاتالوگ شرکت واردکننده این آپشن قید شده است.

MG 5دومین محصول جدید ام جی برای بازار کشورمان، ام جی 5 است. یک سدان سایز متوسط که طراحی عامه پسند و خانوادگی دارد. این خودرو دارای یک موتور بنزینی تنفس طبیعی با حجم 1500 سی سی می باشد که دارای 118 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور است که به کمک یک گیربکس CVT با قابلیت تیپ ترونیک نیرو را به چرخ های جلو می رساند. صندوق عقب دارای حجم 512 لیتر است که عددی قابل قبول برای این کلاس خودرویی می باشد.

سیستم تعلیق در جلو مک فرسون و در محور عقب تورشن بیم است.

6 کیسه هوا(جلو-جانبی-پرده ای) – سیستم TPMS – ESP – مانیتور 10 اینچی لمسی با اندروید اتو و اپل کارپلی – 6 عدد بلندگو – سانروف – دوربین 360 درجه – کروزکنترل – ترمزپارک برقی و اتوهلد – ورود بدون کلید و استارت دکمه ای – چراغ های جلو LED – آینه های جانبی تاشو برقی – صندلی های چرمی – صندلی راننده و شاگرد برقی + گرمکن – رینگ 16 اینچی آلومینیومی از جمله امکانات به کار رفته در این خودرو می باشند.

MG GTدیگر اتومبیل وارداتی فرداموتور از برند ام جی، مدل جی تی می باشد. این سدان فست بک طراحی خود را از مدل 1962 MGB GT گرفته است، البته نمونه یاد شده یک خودروی 2 در بود. طراحی جلو خودرو مانند یک کوسه می باشد و چراغ LED در گوشه به صورت خیلی باریک جاگذاری شده اند. طراحی چراغ های عقب آن ما را یاد پژو 2008 می اندازد. یک نکته جالب درمورد رینگ های 17 اینچی دو رنگ خودرو این است که طراحی آن از پره های tomahawk که یک نوع تبر بومی آمریکا شمالی است، الهام گرفته است.
ام جی جی تی دارای یک قوای محرکه 1.5 لیتری توربوشارژر می باشد که حداکثر 173 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که به وسیله یک گیربکس 7 سرعته DCT توان تولیدی را به چرخ های جلو می رساند. طبق ادعای سازنده مصرف سوخت این خودرو تنها 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد و شتاب 0-100 را 8.5 ثانیه اعلام کرده اند.

6 کیسه هوا (جلو-جانبی-پرده ای) – سیستم TPMS – ESP – چراغ های جلو LED – نوربالا اتوماتیک – سیستم هشدار تغییر خط – سیستم هشدار برخورد از جلو – سیستم RCTA –  دنده پشت فرمان – جلوآمپر 12.3 اینچی دیجیتال – مانیتور 10 اینچی لمسی به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی – 6 عدد بلندگو – دوربین 360 درجه – کروزکنترل – استارت دکمه ای – صندلی های چرمی به همراه تنظیم برقی – ترمزپارک برقی و اتوهلد – سنسور و دوربین دید عقب از جمله امکانات این فست بک تند و تیز می باشد.

 

MG D7 EV
تنها سدان تماما برقی این نمایشگاه، خودرو D7 است. این خودرو همانند MG4 EV جلوپنجره با آیرودینامیک فعال دارد و چراغ های نیز درون سپر قرار گرفته اند و ترند روز را دنبال می کند. در نمای جانبی دستگیره درب ها از نوع مخفی می باند که به زیبایی این نما کمک دوچندان کرده اند. در نمای عقب نیز چراغ های باریک و طراحی فست بک سبب جذابیت بیشتر خودرو شده است.

این خودروی 1732 کیلوگرمی دارای 2 صندوق در جلو وعقب خودرو می باشد که حجم مجموع آن به 477 لیتر می رسد. یک موتور برقی با باتری 59.2 کیلووات ساعتی مجهز به سیستم بازیابی انرژی ترمز، حداکثر 195 اسب بخار و 310 نیوتن متر گشتاور را تولید می کند که تمامی قدرت را به چرخ های عقب انتقال می دهد. برد مسافتی D7 EV 510 کیلومتر و شتاب آن 7.3 ثانیه می باشد که عددی قابل قبول است. مدت زمان شارژ باتری های این خودرو از 30 تا 80 درصد 35 دقیقه طول می کشد.

6 کیسه هوا (جلو – جانبی – پرده ای) – دوربین ثبت وقایع رانندگی – دوربین 360 درجه – چراغ های جلو FULL LED – ترمز پارک برقی + اتوهلد – دو نمایشگر 12.3 و 10.25 اینچی – 10 عدد بلندگو – نورپردازی داخلی – سیستم استارت اتوماتیک – صندلی راننده 6 جهته برقی – سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با فرامین صوتی از جمله امکانات این فست بک نیمه لوکس می باشد.

MG ERX5
تنها کراس اوور موجود در شوروم فردا موتور و ام جی، خودرو ERX5 می باشد. این خودروی هیبریدی دارای طراحی لوکس و سیال می باشد. از جمله نکات جالب داخل خودرو مانیتور و کلاستر یکپارچه داخل خودرو است که قابلیت جا به جایی دارد.

ERX5 دارای یک موتور احتراق داخلی 1.5 لیتری توربوهیبرید می باشد که حداکثر قدرت ترکیبی 426 اسب بخار و گشتاور 570 نیوتن متر است. این کراس اوور تک دیفرانسیل جلو دارای یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک می باشد. برد مسافت هیبریدی این خودرو 1050 کیلومتر است که عدد قابل توجه می باشد.

سیستم کنترل پایداری – ترمزپارک برقی + اتوهلد – 6 کیسه هوا (جلو – جانبی – پرده ای) دوربین 360 درجه – دوربین ثبت وقایع رانندگی – نمایشگر 27 اینچی 4K – 8 عدد بلندگو – سیستم کنترل فرامین صوتی – صندلی های جلو برقی + گرمکن – سقف پانورامیک – درب صندوق برقی – نورپردازی جلوپنجره – فول سیستم ADAS .

عصر خودرو

MG CYBERSTER
اما بی شک خفن ترین خودرو حاضر در شوروم و شاید خفن ترین خودروی دور جدید ورادات، MG CYBERSTER قرمز رنگ می باشد.  خودروی 2 در رودستر که خیلی سال بود از نمونه صفر کیلومتر این کلاس خودرو در کشور نداشتیم. پر از نکات فنی و ریزبینانه جالب از جمله درهای خفاشی با سنسور ضربه و ارتفاع – داشبورد و صندلی جیر و چرم – قابلیت جا به جایی و بازکردن درب های خودرو از روی ریموت هوشمند و … . این رودستر تماما برقی دارای 3 تیپ موتوری می باشد که شرکت فردا موتور قصد دارد در آینده نمونه ذیل را به بازار کشور عرضه کند.

یک پیشرانه برقی با باتری 64 کیلووات ساعتی که دارای 310 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور می باشد. برد مسافتی این خودروی دو در جذاب 510 کیلومتر و شتا 0-100 آن تنها 4.9 ثانیه می باشد. محور محرک این خودرو دیفرانسیل عقب می باشد که مجهز به قفل دیفرانسیل الکترونیکی می باشد. این خودروی دارای 4 مانیتور می باشد که یکی از آنها برای استفاده کیلومترشمار، دیگری برای حالت های رانندگی و کرنومتر و تغییر صدای مجازی، مانیتور دیگر امکان تنظیمات خودرو + دوربین 360 درجه و آخرین مانیتور جهت تنظیم شیشه های اتومبیل به صورت لمسی + نورپردازی داخلی + سیستم تهویه مطبوع را بر عهده دارند.

ترمزپارک برقی + اتوهلد – ESP – چراغ های Full Led – سنسورپارک جلو وعقب – دوربین 360 درجه – دوربین ثبت وقایع رانندگی – هشدار صوتی برای عابرین پیاده – سیستم صوتی bose با 8 عدد بلندگو – صندلی های برقی + مموری + گرمکن – سیستم استارت اتوماتیک –نورپردازی داخلی 256 رنگ – سقف کروک پارچه ای و جلوپنجره آیرودینامیک فعال تنها جزئی از امکانات ایمنی و رفاهی این رودستر جذاب می باشد.

در پایان شایان ذکر است که از محصول های نامبرده تنها 3 محصول اول (MG5، MG GT و MG4 EV) اولویت ورود به بازار هستند و 3 محصول بعدی فعلا برنامه ای برای حضور در بازار ندارند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

کپی‌رایت ۲۰۲3, تمامی حقوق متعلق است به نقش فردا است @ طراحی شده در آتلیه نقش فردا