شنبه 6 مرداد 1403

اخبار برگزیده

اخبار مهم

یادداشت

زندگینامه زهره فکور صبور |چه کسی باعث مرگ این بازیگر شد؟

زهره فکور، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، در تهران متولد شد. او در تاریخ یکم فروردین ۱۳۵۷ به دنیا آمد و متأسفانه در سن ۴۳ سالگی درگذشت.

به گزارش نقش فردا به نقل از رویداد۲۴ در روز دهم اسفند ماه سال ۱۴۰۰، پس از کشف جسد بی‌جان زهره فکور صبور، بازیگر جوان سینما و تلویزیون، تحقیقات گسترده‌ای درباره این حادثه آغاز شد. بررسی‌های پزشکی قانونی، بررسی صحنه حادثه و تحقیقات تخصصی نشان می‌داد که بازیگر جوان به صورت خودخواسته به خودکشی پرداخته است. اما در حال حاضر ادعایی خلاف این موضوع مطرح شده است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

بیوگرافی زهره فکور صبور

زهره فکور صبور، بازیگر ایرانی، در تاریخ اول فروردین ماه ۱۳۵۷ در شهر تهران به دنیا آمد. او در سن ۴۳ سالگی فوت کرد. این بازیگر در فیلم‌هایی مانند “دلنوازان”، “مسافری از هند”، “روزگار جوانی”، “دردسرهای عظیم”، “دنگ و فنگ” و غیره نقش‌های مهمی را ایفا کرد. آخرین حضور او به سریال “بی‌همگان” به کارگردانی بهرنگ توفیقی برمی‌گردد. این سریال در حال حاضر در تهران در حال فیلمبرداری است و قرار است در سال ۱۴۰۱ در شبکه سه پخش شود.

زندگینامه زهره فکور صبور | کسی که باعث مرگ این بازیگر شد کیست؟

زهره فکور صبور درباره حرفه بازیگری خود اظهار داشت: “واقعیت این است که همواره در طول زندگی‌ام، بازیگر شدن را در نظر نمی‌گرفتم. در سال ۱۳۷۵ پس از دریافت دیپلم، یکی از دوستانم که در عرصه تئاتر کودک فعالیت می‌کرد، به من پیشنهاد نقش یک گل در یک نمایش داد و من پذیرفتم. پس از آن، در نمایش‌نامه هملت نقشی را با گروهی از دانشجویان تئاتر ایفا کردم. این تجربه‌ها باعث شد که بازیگری برایم جدی‌تر شود.

در طی اجرای نمایش هملت، دوستانم به من پیشنهاد دادند که در دو فیلمی که قصد تولید آن‌ها را داشتند، بازی کنم. من اقدامات لازم را انجام دادم و به این ترتیب توانستم در فیلم “باغ کوچک بی‌بی‌گل” و به همراه آن در فیلم “روزگار جوانی” به کارگردانی آقای شاپور قریب حضور پیدا کنم. پس از این تجربه‌ها، به کلاس بازیگری آقای سمندریان رفتم و در آنجا دوره‌ای را گذراندم و به این شکل به این حرفه وارد شدم.”

زهره فکور صبور با بازی در مجموعه “غبار نور” به کارگردانی محمدرضا اصلانی، به صورت رسمی وارد عرصه بازیگری شد. نخستین تجربه بازیگری او، با ایفای نقش گل در تئاتر بود. سپس او نقش‌های کوتاهی را در سریال‌های معمولی و به خصوص اپیزودیک بازی کرد و در اواخر دهه ۱۳نگارش متنی که ارائه دادید، اطلاعاتی درباره زهره فکور صبور، بازیگر ایرانی، و زندگی و حرفه‌ی او را شامل می‌شود. تغییری در این متن اعمال نشد؛ بنابراین هیچ تغییری در نگارش متن اصلی ضروری نیست.

خانواده و اصل زهره فکور صبور

زهره فکور صبور در تهران به دنیا آمد. پدرش اهل کرمانشاه بودند و مادرش از سمنان بودند. او در یک خانواده هفت نفره زندگی می‌کرد و سه خواهر و یک برادر داشت.

زهره فکور صبور مدرک دیپلم را دریافت کرده است.

فوت ناگهانی زهره فکور

خبر ناگهانی درگذشت زهره فکور صبور در روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ منتشر شد. او در لحظه درگذشت، ۴۳ سال سن داشت.

در تاریخ دهم اسفند سال ۱۴۰۰، پس از کشف جسد بی‌جان زهره فکور صبور، بازیگر جوان سینما و تلویزیون، تحقیقات گسترده‌ای در خصوص این حادثه آغاز شد. بررسی‌های پزشکی قانونی، بررسی صحنه حادثه و تحقیقات تخصصی نشان می‌داد که بازیگر جوان به صورت خودخواسته خودکشی کرده است.

متهم ثروتمند بازداشتی پرونده فوت زهره فکور صبور کیست؟

پس از سالها از درگذشت زهره فکور صبور، حضور یک مرد در زندگی این بازیگر باعث شد که فرضیه‌ای مبنی بر دخالت او در مرگ وی مطرح شود. به دست آمدن شواهدی نیز نشان می‌داد که این مرد مرموز قبل از مرگ بازیگر جوان، او را تهدید، اخاذی و کلاهبرداری کرده بود. به همین دلیل، خانواده زهره فکور از این مرد شکایت کردند.

شکایت آنها دو بخش داشت. بخش نخست مربوط به اتهام قتل و نقش متهم در مرگ بازیگر جوان بود و بخش دوم مربوط به تهدید، اخاذی و کلاهبرداری این مرد از زهره فکور بود. در نتیجه، بخش اول پرونده به دادسرای جنایی تهران ارجاع شد و بخش دوم نیز در دادسرای عمومی مورد رسیدگی قرار گرفت.

زندگینامه زهره فکور صبور | کسی که باعث مرگ این بازیگر شد کیست؟

پس از بررسی‌های انجام شده در دادسرای جنایی تهران و اداره آگاهی، مشخص شد که متهم پرونده هیچ نقشی در مرگ بازیگر جوان نداشته و این بازیگر در نتیجه خودکشی جان خود را از دست داده است.

بنابراین، در اوایل ماه اردیبهشت، زهره فکور صبور از اتهام قتل برآمد اما پرونده او درباره تهدید، اخاذی و کلاهبرداری هنوز در حال بررسی بود.

پس از انجام بررسی‌های لازم، دادسرا نتیجه گرفت که متهم به تهدید، اخاذی و کلاهبرداری از زهره فکور عمل کرده بود و در نتیجه پرونده او به دادگاه ارجاع شد. او بر اساس اتهامات مطرح شده متهم شناخته شد و به مجازات 4 سال و یک روز حبس و شلاق محکوم شد.

با این حال، مکان زندگی متهم هنوز مشخص نبود تا اینکه وکیل زهره فکور، چهارشنبه 19 اردیبهشت، اعلام کرد که این فرد توسط مأموران کلانتری انقلاب در نزدیکی میدان انقلاب دستگیر شده است.

حسین شاهرخی به همشهری گفت: برخی جزئیات پرونده به دلایل اخلاقی، محرمانه می‌باشد. این فرد متهم به تهدید، اخاذی و کلاهبرداری از خانم فکور بود که در یک عملیات در محل اختفا قاتل دستگیر شد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

کپی‌رایت ۲۰۲3, تمامی حقوق متعلق است به نقش فردا است @ طراحی شده در آتلیه نقش فردا