شنبه 6 مرداد 1403

اخبار برگزیده

اخبار مهم

یادداشت

پیمان پاندومی یا مقدمه ای برای سپردن حق حاکمیت ملی و زندگی اردوگاهی ملت به دیگران

حدود چهار روز دیگر موعد نظر نهایی اش جمهوری اسلامی در خصوص پذیرش و رد پذیرش تعهدات موافقتنامه مشکوک پیمانی پاندومی سازمان بهداشت جهانی سر می رسد .

پیمان فیروزی

در واقع  براساس این پیمان سازمان جهانی بهداشت (WHO) در ظاهر می‌خواهد با وضع مقرراتی جدید با شیوع فرامرزی بیماری‌های همه‌گیر مبارزه کند. اما در بطن این پیمان  به نظر می آید، قرار است با تعریف یک موقعیت استثنایی، کلیه حقوق و آزادیهای فردی،استقلال سیاستگذاریها و مصالح ملی کشورها در اختیار سازمانی قرار گیرد که در خوشبینانه ترین حالت مانند دیگر سازمانهای جهانی نمی تواند از دستور نهادها و اشخاص پنهان در عرصه سیاست و اقتصاد مستقل باشد و چنانکه می بینید در مقوله کرونا درآمدهایی که برپایه سیاستهای سازمان جهانی به دست شرکتهای بهداشتی، دارویی و واکسن سازی رسیده بر اساس آمار از سود کارتلهای نفتی،مواد مخدر و اسلحه پیشی گرفته است .

همین طور سیاستهای مشترک حزب حاکم کمونیست چین بعنوان دومی حامی سازمان بهداشت جهانی ، منجر به سود آوری چشمگیری برای دولت چین شده که این خود شائبه نوعی انتفاع بین متهم اصلی  وقوع کرونا (آزمایشگاه ووهان چین )و سازمان بهداشت جهانی تقویت می کند. البته ما این فرض را کنار می گذاریم و با آن اکنون کاری نداریم  و حتی عدم سابقه آقای تدروس آدهانوم گبریسوس دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در امر پزشکی و سهامدار بودن ایشان در شرکت واکسن سازی g avi و نیز اینکه ایشان بعنوان تروریست در لیست قرمز پلیس بوده را هم شایعه وصف می کنیم  و بصورت علمی دلایل لازم را در ضرورت رد این تفاهمنامه بررسی می کنیم .

بی اعتمادی به تناقضات سازمان بهداشت جهانی در مورد پدید آمدن کرونا

در تاریخ 10/2/2021 و یکسال بعد از همه گیری کارشناسان سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده‌اند که ویروس کرونا احتمالا پس از انتقال از خفاش به حیوانی دیگر، در نهایت به انسان منتقل شده است.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت اعلام کردند که ویروس کرونا احتمالا پس از انتقال از خفاش به حیوانی دیگر در نهایت به انسان منتقل شده است. آنها همچنین فرضیه آغاز شیوع ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان را «بسیار نامحتمل» توصیف کردند.

این در حالی بود که پرفسورلوک مونتانیه برنده جایزه نوبل و کاشف ویروس اچ آی وی که سابقه کار در آزمایشگاه ووهان چین را داشت اعلام کرد این ویروس آزمایشگاهی بوده است که بلافاصله رسانه های جهانی او را دیوانه و در زمان کوتاهی مرده اعلام کردند و تمامی اظهار نظرهایش در اینترنت ناپدید شد. ما در این مسیرباز هم سیطره بیل گیتس واکسن ساز ( حامی سر سخت پیمان مذکور)و دوستانش را بر جهان رسانه در این امربدون تاثیر ارزیابی می کنیم و با وجود عضویت ایشان در هیات مدیره چند سازمان بزرگ رسانه ای مانند بی بی سی یا مالکیت گاردین یا مدیریت اکونومیست و.. بدون درنظر داشتن همکاری اشخاصی مانند زاکر برگ فرض می کنیم پرفسور مونتانیه برنده جایزه نوبل واقعا یک دیوانه بوده است و 4 کارشناس سازمان جهانی بهداشت عاقلانه عمل کرده اند.

ولی به ناگاه شاهدیم در تاریخ 23 مرداد 1400 یکی از مدیران این سازمان در واکنش به گزارشهای مستند سازمانی امنیتی آمریکا به آزمایشگاهی بودن چرخش موضع می دهد : دکتر امبارک از مدیران سازمان جهانی بهداشت  که متخصص بیماری‌های واگیردار و ایمنی غذایی است، گفته است احتمال دارد یکی از کارکنان آزمایشگاه ووهان در تماس با خفاش به ویروس کرونا آلوده شده باشد.

او به شبکه تی‌وی۲ تلویزیون دانمارک گفت: «یک فرضیه محتمل این است که یکی از کارکنان [آزمایشگاه ووهان] در جریان نمونه‌برداری در محل آلوده شده باشد. این جایی است که ویروس مستقیم از خفاش به انسان منتقل می‌شود. در این صورت، [عامل سرایت بیماری] در عوض یک روستایی ناشناس یا هر فرد دیگری، یک کارمند آزمایشگاه است که مرتب با خفاش‌ها در تماس بوده است. این در واقع در رده [گزینه‌های] محتمل قرار دارد.»

این دوگانگی باعث شده شرایط لازمه اعتماد به سازمان جهانی بهداشت نزد بسیاری از کشورها پذیرفته نشود. از جمله ملک سلمان و نخست وزیر لیتوانی و حتی جناب رئیسی که از قضا هر سه نفرشان در طول دو هفته اخیر ترور شدند! هر چند آقای رئیسی همکاری تنگاتنگی با این سازمان داشته و فقط مهلت بررسی خواسته بود.

اما تئوری پردازان توطیه انتظار دارند قبل از وقوع اپیدمی بعدی که احتمالا مرتبط با پشه های تربیت شده بیل گیتس می باشد باید حتما این پیمان در کشورهای مهم پذیرفته شود تا پشه ها رها سازی  و ماجرای جدید آغاز شود.

آنچه که قابل توجه است تضاد شرایط واختیارات پیمان نامه با قانون اساسی بویژه ماده 1 و 2 و3 قانون اساسی است ،چرا که اختیارات واگذار شده به سازمان بهداشت جهانی فراتر از حدود و اختیارات ، رهبر، مجلس و حقوق ملت و اصل استقلال ایران است و مشخص نیست این مساله علنی بررسی نمی شود.

شائبه وابستگی به یک گروه حاکم در چین دلیلی بر بی اعتمادی به این سازمان

در سال2023دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس دبیر کل سازمان جهانی بهداشت به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس این سازمان در مقر ژنو سخنرانی داشت،  اودر این رابطه می گوید: در خصوص منشاء کرونا کلید فهم همچنان در دست چین است.

یک سازمان جهانی که مهمترین وظیفه اش محافظت ازمردم جهان در برابر بیماریها ست، بدون تشخیص منبع چگونه می تواند در این امر موفق باشد ، اساسا تا  منشا یک بیماری مشخص نشده چگونه ممکن است برای آن واکسن ساخته شود.

انتقادات به سازمان جهانی بهداشت در طول پاندمی کووید-19  دقیقاً در سخنان مقامات برخی دولتها به ویژه ایالات متحده ظهور کرده است. مقامات امریکایی ادعا می کنند سازمان جهانی بهداشت از واکنش به عدم اطلاع به موقع چین نسبت به شیوع این بیماری چشم پوشی کرده و این امر نشان می دهد که سازمان جهانی بهداشت نتوانسته است به اطلاعات خود از منابع دیگر توجهی نشان دهد.

برخی از مخالفان امضای پاندومی معتقدند اگرچه که از نظر عقلانی امر درمان مستقل از سیاست است اما حداقل برای جمهوری اسلامی و هر دولتی که ادعای استقلال می کند به کرات اثبات شده که دشمنان یا غارتگران منابع ملی ما از هر راهی وارد می شوند تا بدون جنگ مستقیم  این منابع را ازچنگ کشورهای ثروتمند خارج کنند و سو استفاده از اعتماد مردم از عزیزان جامعه پزشکی به آنها این فرصت را داده که از طریق سازمان بهداشت جهان استعمار جدید را پایه گذاری کنند. اما بازهم این ادعا را به کنار می گذاریم و دلیل سکوت سازمان بهداشت جهانی را مستند دنبال می کنیم .

بر اساس مقاله ای که متن فارسی آن در تارنمای متمم منتشر شده و مستند به پیش نویس بودجه این سازمان در دوسال اخیر است آمده که  : بزرگترین حق عضویت پرداختی به سازمان بهداشت جهانی متعلق به آمریکا (حدود ۱۰۹ میلیون دلار) است. کشورهای چین و ژاپن هم با پرداخت سالانه ۵۷ و ۴۱ میلیون دلار سهم قابل‌توجهی از تأمین مالی سازمان بهداشت جهانی را بر عهده دارند.

به نظر می آید پایبندی سازمان بهداشت جهانی در رعایت حال سایر مردم دنیا نسبت به رعایت حکومت چین در قضیه کرونا و حتی قبل آن صادقانه نیست و شاید برای همین است که ترامپ پس از روی کار آمدنش در نامه ای به سازمان بهداشت جهانی و قبل از کرونا نوشت:

«سازمان بهداشت جهانی  به شکلی هشدار دهنده فاقد استقلال از چین در پاسخش به ویروس کووید ۱۹ بوده است و چنانچه در عرض ۳۰ روز آینده در این سازمان اصلاحات اساسی اتفاق نیفتد آمریکا آن را ترک خواهد کرد.»

و چون سازمان بهداشت جهانی جواب قانع کننده ای به رئیس جمهور آمریکا نداد ترامب بودجه این سازمان را قطع کرد. خوب حالا بودجه این سازمان کجا مگر صرف می شود؟ بخش عظیمی از آن صرف تحقیقات پزشکی موسسه به ظاهر خیریه بیل گیتس می شود و بخشی هم تحقیقات چین و همین طورتوسعه شرکت واکسن سازی گاوی که محصول مشترک چین،بیل گیتس وبرخی سرمایه داران می شود. در واقع با قطع بودجه آمریکا توسط ترامپ ،چین و بیلگیتس و  موسسات وابسته به آنها به شدت آسیب دیدند.

به نظر برخی ها ترامپ هرگز گمان نمیکرد همین سازمان و چین روزی با روانه کردن این ویروس هم انتخابات آمریکا را به نفع بایدن تغییر دهد و هم سود کلانی از دارو و واکسن نصیب وی کند. جالب اینجاست که در حالی که ترامپ با ناتو هم مشکل داشت رئیس خط تولید واکسن سازی بیل گیتس به سمت دبیرکلی ناتو منصوب شده است . و این بر پیچیدگی روابط مهره های مهم سازمان بهداشت جهانی می افزاید ومشخص می شود ترامپ بیهوده با چین ، سازمان بهداشت جهانی و ناتو دشمنی نداشته و بین آنها یک هماهنگی دقیقی دریافت کرده است. شاید برای همین با جنگ اکراین  و مواضع ناتو موافق نبود و آن را به ضرر منابع مردم آمریکا می دانست .

در نهایت عملا این سه را متحدی علیه خود ساخت تا با ظهور کرونا و انتخابات مجازی او را زمین بزنند.به باور نگارنده روش غیر مستدل و غیر رسانه ای ترامپ هم در این امر بی تاثیر نبود .

اقتصادی اجباری کردن واکسن سیاستی غیر قابل اعتماد و سرکوب استعدادهای داخلی

گزارشی که چند ماه پیش توسط معاونت پارلمان اروپا و نماینده آلمان در این خصوص منتشر شد نشان میدهد که کشورها واکسینه شده آمار فوتی های پس از واکسنشان بیشتر از کشورهای دیگر بوده است . در همین راستا

اندرو بریجن، عضو پارلمان بریتانیا فاش کرد یکی از وزیران ارشد کابینه‌ جزئیاتی از طرح استفاده از سرطان توربو برای کاهش جمعیت جهان را به او گفته و اعلام کرده است واکسینه‌شده‌ها درگیر سرطان توربو خواهند شد.         ( سند این اظهارات موجود است).

همچنین آلمان به دلیل حجم بالای عوارض بر قلب و مغز افراد، واکسن‌های mRNA را مرگبارترین واکسن‌های تاریخ اعلام کرد.

در1 مارس 2023 نیز پوتین دستور جمع آوری تمام واکسنها را صادر می کند هر چند سازنده واکسن یک سال قبل به طرز مشکوکی کشته می شود .

پروفسور لوک مونتنیه  همان دیوانه ای که خودش مرد، گفته بود (واکسن زدگان) دچار ADE، یا همان پدیده “افزایش وابستگی به آنتی بادی” که باعث افزایش ورود ویروسها به داخل بدن و بیماری شدیدتری نسبت به قبل میشود،

بیائیم و اینها را نادیده بگیریم بگوییم این توهم توطئه هست. بیایید برای تاتیر پذیری مورد ادعای تاثیر واکسن  مقایسه بین کنترل بیماری و مقدار تزریق واکسن رادر کشور نیجریه و کشورهای فقیر بررسی کنیم و شگفت زده شویم !

یورو نیوز در تاریخ 21/11/2021 می نویسد: در حالی که کمتر از ۶ درصد از مردم آفریقا در برابر بیماری کووید-۱۹ به طور کامل واکسینه شده‌اند ولی مطابق گزارش‌های هفتگی سازمان جهانی بهداشت این قاره ماه‌هاست که در مقایسه با سایر نقاط جهان شاهد بروز کمترین سطح همه‌گیری ویروس کرونا بوده است. چنان که مرگ و میر ناشی از سرایت ویروس کرونا در آفریقا تنها ۳ درصد از آمار جهانی را به خود اختصاص داده است.

پاسخ شاید این است که ترویج کرونا و تزریق واکسن درکشورهای دارای خاص متمکن و یا با برد تبلیغاتی مد نظر ترویج دهندگان کرونا قراردارد.

عدم همکاری نهادهای داخلی طرف قرارداد با سازمان بهداشت جهانی از جمله معاونت درمان وزارت بهداشت برای پیدا کردن درمان بومی و تلاش برای اجرا نکردن  نظریات رهبر انقلاب خود میتواند در ابتدا یک توهم توطئه باشد اما دلایلی و مستنداتی هست که نشان می دهد معاونت بهداشت درمان کشور خودمان در آن زمان حاضر به در نظر گرفتن مصلحت ملت خود نبوده و چشم گوش بسته سازمان جهانی بهداشت عمل کرده که این میتواند ناشی اعتماد بیجای وی به این نهاد باشد.

در طول سه سال درگیری مردم ایران دو طیف از جامعه پزشکی یکی متخصصین دانشگاهی و دیگری طب ایرانی و سنتی برای آزمایش داروی پیشنهادیشان وارد میدان شدند اما تا همین لحظه نیز هیج یک ازآنها بصورت جدی مورد توجه قرار نگرفت .

دراوج بیماری کرونا  بیمارستان علوم پزشکی سیرجان زیر زیر نظر دکتر علی امجدی پزشک متخصص عفونی و دکتر معصومه محمدپور طرح تحقیقاتی در بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان سیرجان در شهریورماه سال 1399، با موفقیت به پایان رسید.

بر این اساس این جامعه آماری که قطعا نیاز به تکرار و توسعه دامنه هدف داشت اثبات شد، علت مرگهای بیمارستانی متد اجرایی معاونت درمان بر اساس سیاستهای نامفهوم سازمان بهداشت جهانی است. هرگز مشخص نشد وزارت بهداشت چرا  داروهای پیشنهادی سازمان بهداشت جهانی مانند: داروهای «رمدسیویر»، «لوپیناویر» ، «اینترفرون» و «هیدروکسی کلروکین» را ابتدا توسط شرکتهای داخلی خریداری و سپس به دولت فروخته اند و متاسفانه بدون کار آزمایی بالینی در جمعیت کوچک هدف، در مقیاسی حدود 3500 نفر و حتی بیشتر به آزمایش گذاشت و در نهایت اعلام کردند بی فایده بوده است.

البته سیاست شوم سازمان بهداشت جهانی برای متخصصان و فوق تخصصان دیگری از جمله دکتر خزائی در اصفهان هم اتفاق افتاده و داروی وی که با هزینه بالای شخصی تولید شده و به کرات افرادی را با بالاترین سطح درگیری ریه نجات داده هنوز مجوز نگرفته است.

زیرپاگذاشتن حقوق اشخاص  و حاکمیت ملی

جورجیو آگامبن جامعه شناس مطرح غربی در کتاب موقعیت استثنایی خود می گوید برای ایجاد دیکتاتوری توسط حاکمیت داخلی یا جهانی یک موقعیت استثنایی طراحی می شود که به یک شخص یا گروه اجازه میدهد برای این حالت فوق العاده تمام حقوق آحاد جامعه نقض و آنان تبدیل به یک همیو ساکر شوند . همیو ساکرها در تاریخ یونان باستان به اشخاصی گفته می شد که حق زیستن داشتند اما برای حفظ آن هیچ حقی به ایشان داده نمیشد . دقیقا شبیه کاری که در چین به بهانه کرونا اجرا شد و بیشتر شبیه به یک تمرین و مانور جهانی برای محدوده بزرگتری بود.

در واقع در چین به بهانه کرونا نوعی زندگی اردوگاهی برای اشخاص طراحی شد و مخالفین به انواع جریمه ها محکوم میشدند، کارتهای بانکی آنها غیرفعال و مستقیما جریمه میشدند. گفته میشود پلیس سفید پوش بسیاری از مخالفین را به اتهام ابتلا به کرونا برده اند و بازنگرده اندو یا اعلام شده که درگذشته اند.

حالا اگر ایران این پیمان را امضا کند به سازمان جهانی یا کشور مورد اعتماد آن ( چین) اجازه میدهد هر گونه که بخواهند از جیب ملت هزینه کنند و در رابطه با کنترل اشخاص به بهانه پیشگیری از شیوع هر نوع کنترلی اهمال نمایند بر اساس قوانین آنها مجازات شوند حتی اگر این فرد رهبر کشور باشد . هیچ امکان دفاعی برای هیج کس دیده نمیشود و اقدامی ولو خلاف شرع یا مصلحت کشور باشد، دولت حق اعتراض ندارد. دولت در مورد مدیریت جامعه، رسانه  و بودجه خود اختیاری ندارد و با تشخیص سازمان جهانی بهداشت عمل خواهد کردو این اگر استعمار سفید خوانده نشود چه نامی خواهد داشت ، شاید این همان نظم نوین جهانی ست.

به نظر نگارنده این سطور ضروری است پذیرش پیمان نامه را مجددا به زمانی دیگری موکول نمود و یا با شروطی مانند سایر پیمان نامه ها از جمله پیمان نامه حقوق  از جمله مصونیت حقوق شهروندان ، عدم تناظر با قانون اساسی به امضا برسد و مرجع تشخیص تناظر آن با قانون اساسی را مجلس خبرگان اعلام نماید .

نگرانی عدم همکاری سازمان بهداشت جهانی در همه گیری بعدی مبادا شما را بترساند؛ وضع مرگ در کشورهای کمتر واکسن زده دنیا و حضور کمرنگ سازمان جهانی را در کشورهای فقیر ببینید ، ملتی که به خدا ایمان دارد و حکومتی که مردمش را دوست دارد تنها نمی ماند. وقت تنگ است آقایان معاهده را به شرط قید کردن ضرورت سازگاری با قانون اساسی حق دارید امضا کنید.

اخبار مرتبط

یک پاسخ به “پیمان پاندومی یا مقدمه ای برای سپردن حق حاکمیت ملی و زندگی اردوگاهی ملت به دیگران”

  1. لطفا تحت هیچ شرایطی این پاندمی نباید از طرف کشور ایران امضا شه..نه به امضای معاهده پاندمی جهانی….دروغ دیگر در راستای بردگی مردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

کپی‌رایت ۲۰۲3, تمامی حقوق متعلق است به نقش فردا است @ طراحی شده در آتلیه نقش فردا